۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
گام کشاورزان برای رفع دغدغه دامداران| تولید ۳۸ میلیارد ریال ذرت علوفه ای
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

گام کشاورزان برای رفع دغدغه دامداران| تولید ۳۸ میلیارد ریال ذرت علوفه ای

بیرجند-ناتوانی دامدارن از خرید نهاده‌های دامی و فقر مراتع سبب شده تا کشاورزان سربیشه ای برای تولید علوفه مورد نیاز دام ها دست به کار شوند و بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن علوفه تولید کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، خراسان جنوبی بیش از دو دهه است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند  و به دلیل کمبود شدید بارندگی مراتع استان در وضعیت بحرانی قرار گرفته است و به گفته مسئولان امسال تولید علوفه مراتع بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.

کمبود علوفه دغدغه اصلی دامداران خراسان جنوبی است و توزیع نهاده های دامی دولتی نیز تنها ۵۰ درصد نیاز دام ها را بر طرف می کند.

ناتوانی دامدارن از خرید نهاده‌های دامی و فقر مراتع سبب شده تا کشاورزان برای تولید علوفه مورد نیاز دام ها دست به کار شوند و در زمینه تولید علوفه مورد نیاز دام ها گام بردارند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه در گفت و گو با بازار با اشاره به خشکسالی های چند ساله در استان بیان کرد: حاکمیت ۲۱ ساله خشکسالی بسیاری از مراتع را به لحاظ پوشش گیاهی فقیر کرده است.

مریم جوادی بایگی با اشاره به مشکلات کمبود علوفه دام بیان کرد: در راستای تامین علوفه مورد نیاز دامداران، در بهار سال جاری ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت ذرت علوفه ای رفت.

جوادی بایگی از پیش بینی سه هزار و ۵۰۰ تن علوفه چاپر از این سطح تولید خبر داد و گفت: امید است بتوانیم با این طرح، گام موثری در رفع مشکلات دامداران برداریم.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه اظهار کرد: از محل کشت این ذرت ها، درآمدی بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال عاید کشاورزان می شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha