۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
بهره‌برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
در مراسمی با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از ۵۰ طرح بیمارستانی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

آئین بهره‌برداری از ۵٠ طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام و با مشارکت وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش بازار، صبح امروز درمراسمی با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و هیئت همراه، علی عسگری معاون اجتماعی و سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد برکت درمحل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام، ۵۰ طرح بیمارستانی و درمانی در مناطق محروم کشور به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد. .

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: حوزه سلامت از شاخص‌های توسعه کشور است و ستاد اجرایی فرمان امام به طور ویژه دراین خصوص اقدامات مفصلی داشته و دارد و از احداث و تجهیز بیمارستان گرفته تا راه‌اندازی شهرک دارویی و تولید دارو و واکسن و انواع تجهیزات بیمارستانی و ماسک ازجمله آنهاست.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ١٧ بیمارستان در دستور کار بنیاد برکت بوده که ١٢ مورد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده افزود: امروز نیز بیش از ۵۰ طرح درمانی و بیمارستانی و تجهیز بیمارستان و اورژانس با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان درمناطق کم‌برخوردار افتتاح و تحویل وزارت بهداشت شد که با توجه به شرایط کرونایی کشور، اغلب این مراکز به طور ویژه به بیماران کرونایی خدمت‌رسانی میکنند.

سیدهاشمی افزود: احداث و ساخت ٢۵۶ مرکز بهداشتی درکشور را در دستور کار داشتیم که تا امروز ١٨١ مورد افتتاح شده و این افتتاح‌ها ادامه خواهد داشت.
 
گفتنی است۵۰ مرکز بهداشتی، درمانی، پایگاه سلامت و پایگاه اورژانس امروز در  ١٠ استان  سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، همدان، کرمان، کردستان و ٢٧ شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: بهره‌برداری ازمراکز درمانی جدید یعنی توزیع عادلانه سلامت در مناطق محروم که این مهم  ازسیاست‌های دولت سیزدهم هم هست.

وزیربهداشت افزود: جادارد از مدیریت جهادی و انقلابی دکتر مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام و خدمات بسیار بزرگی که در بخش‌های مختلف احداث بیمارستان، خوابگاه و هزاران مدرسه و اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی و دست آخر در تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا قدردانی کنم.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که سلامت با سیاست گره خورده بود، پروژه‌ای که به طور طبیعی باید طی ۶ سال انجام میشد را ستاد اجرایی فرمان امام ظرف یکسال به نتیجه رساند و شعار ما میتوانیم را به همگان ثابت کرد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: امروز ازهمه نقاط کشور بیشترین پیامی که به من میرسد درخواست "واکسن برکت" است، واکسن برکت یک واکسن مردمی با لحاظ تمام استانداردهای روز دنیاست و برای همیشه به عنوان یک افتخار ملی درتاریخ این کشور ثبت شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه امیدواریم با راه‌اندازی خطوط دیگر واکسن برکت خواسته و مطالبه مردم را فراهم کنیم، تصریح کرد: واکسن برکت خیلی خوب مورد استقبال مردم قرار گرفته و جزو امن‌ترین و اثربخش‌ترین واکسن‌های تزریقی در کشور بوده است.

او ادامه داد: در آینده طرح‌های زیادی در وزارت بهداشت خواهیم داشت و به ادامه همکاری با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خصوصا در بحث تحدید جمعیت و اجرای طرح‌های تشویقی و تولید داروهای کمیاب نیاز خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم تعدادی از طرح‌های درمانی برکت به صورت ویدئو کنفرانسی و نمادین در استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسیدند.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha