۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
حمایت از تولید و اشتغال مهمترین ماموریت مسئولان| اصناف مورد بی‌توجهی قرار گرفتند
درگفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

حمایت از تولید و اشتغال مهمترین ماموریت مسئولان| اصناف مورد بی‌توجهی قرار گرفتند

مشهد- پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، حمایت از تولید و اشتغال را نخستین اولویت دولتمردان عنوان کرد و هم چنین خواستار حمایت از اصناف متضرر شد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با بازار در تشریح اولویت های کاری در سال ۱۴۰۰ و در حوزه انتخابیه اش به خبرنگار ما گفت: ما دستگاه اجرایی نیستیم اما یکسری کمک هایی را باید به دستگاه اجرایی در بخش های مختلف به سرانجام برسانیم تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر مشهد مقدس و روستاهای حاشیه این کلانشهر باشیم.

این نماینده مجلس در خانه ملت با اشاره به احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در منطقه شهید رجایی مشهد اظهار کرد: امیدوارم در سال‌های نه چندان دور و به زودی شاهد افتتاح این پروژه باشیم زیرا اقدامی  بسیار با ارزش است و لذا به نوبه خود وظیفه دارم تا آن را پیگیری کنم.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با بیان اینکه تاکنون مکاتبات زیادی را با سازمان برنامه بودجه و حتی آقای روحانی و وزیر بهداشت و درمان در دولت قبلی انجام دادم افزود: به اعتقاد من احداث بیمارستان و توسعه مراکز درمانی  مسئله بسیار مهمی است.

اهمیت حاشیه شهر
پژمانفر هم چنین با اشاره به حاشیه شهر مشهد افزود: موضوع  تعیین و تکلیف حاشیه شهر مشهد  و اینکه بتوانیم حاشیه شهر مشهد را از یک بلاتکلیفی در بیاوریم نیز یکی از دغدغه های بنده و سایر خدمتگزارن نظام است که البته در این راستا رایزنی‌های متعددی با آستان قدس و با دولت  به سرانجام رسیده و عدد و رقم هایی نیز قرار است، برای حاشیه شهر  هزینه شود.

وی رسیدگی به حاشیه شهر و پیگیری مصوبات را یکی از کار های در اولویت خویش عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا برای بهبود وضعیت حاشیه نشینان و توجه به آن ها از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.

وی با اشاره به این نکته که البته تاکنون اقدامات بسیاری برای رفع مشکلات حاشیه نشینی انجام پذیرفته اما این اقدامات را کافی ندانست و به ما گفت: جدا از حاشیه شهر روستاهای اطراف مشهد و بخش مرکزی نیازمند توجه بیشتری هستند و شرایط مناسب باید برای برگشت و یا ماندگار کردن مردم باید در این راستا فراهم شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم شورای اسلامی در خصوص توجه به شهر مشهد نیز ابراز کرد: دراین راستا باید به سمت ایجاد حداقل رفاهیاتی که مردم در بخش های مختلف لازم دارند در این کلانشهر حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه در توسعه حمل و نقل درون شهری متاسفانه عقب افتادگی هایی را شاهد هستیم ادامه داد: شورای شهر قبلی بیشتر اولویتش مسائل غیر از حمل و نقل و مسائل های زیرساختی شهر بود که امیدواریم‌  شورای شهر جدید بتواند به موضوع حمل و نقل شهری به خصوص در حوزه متروبیشتر توجه کند.

حمایت از واحد های تولیدی
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم شورای اسلامی هم چنین با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود و ضرر و زیان هایی که کسبه این شهر و سایر نقاط کشور بابت شیوع کرونا و رکود مواجه شدند افزود: حمایت از تولید باید به صورت واقعی باشد و در این زمینه باید بخش خصوصی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

پژمان فر اظهار کرد: امروز اصناف ما مشکلاتی دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند و مشکلاتشان برطرف شود و در این راستا معتقدم که اصناف بی‌توجهی فراوانی به آنها شده است.

جمعیت زیادی از کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس علاقه‌مند هستند با سفر به مشهد علاوه بر زیارت از خدمات درمانی و پزشکی نیز استفاده کنند بنابراین ما باید در بخش‌های مختلف زیرساخت‌ها را در دوزان پساکرونا برای حضور گردشگران با اهداف متفاوت فراهم کنیم

وی با اشاره به این نکته که مشهد مقدس از ظرفیت‌های بسیاری مانند گردشگری سلامت برای جذب توریست بهره‌مند است نیز به ما گفت: جمعیت زیادی از کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس علاقه‌مند هستند با سفر به مشهد علاوه بر زیارت از خدمات درمانی و پزشکی نیز استفاده کنند بنابراین ما باید در بخش‌های مختلف زیرساخت‌ها را در دوزان پساکرونا برای حضور گردشگران با اهداف متفاوت فراهم کنیم.

پژمان فر با ذکر این جمله که بسیاری از فعالان حوزه گردشگری و اصناف مشهد بابت شیوع کرونا و نبود گردشگر خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شدند بیان می‌کند: در این راستا نیازمند حمایت و کمک دولت به اصناف متضرر هستیم.

این نماینده مجلس در خانه ملت یکی دیگر از اقدامات و وظایف پیگیرانه خود را پیگیری بحث تولید عنوان کرد و افزود: باید موضوع تولید و حمایت از تولید کننده در مشهد جدی گرفته شود.

وی حمایت از تولید کننده را مستلزم برگزاری  نشست های متعدد مسئولان و تولید کنندگان با بخش های مختلف صنعتی و شهرک های صنعتی دانست و ابراز کرد: در این راستا جلسات بسیاری را برگزار و از نزدیک بسیاری از طرح های نیمه تمام را بدنبال کردم تا با نگاه کارشناسی مشکلات آن ها را بررسی کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه در دور قبل نمایندگی بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی داشتیم که بعضاً تعطیل و یا در شرف تعطیلی کامل بودند، افزود: با تلاشی که صورت گرفت و با همکاری قابل تقدیر دستگاه‌های استانی و ملی به لطف خدا این واحد ها به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: پیگیری و دلسوزی مسئولان در این مسیر موجب شد تا واحد هایی که تا قبل از تعطیلی افزون بر ۱۵۰۰ کارگر را به کار  مشغول کرده بودند باری دیگر به چرخه تولید بازگردند و بسیاری از خانواده ها از دغدغه یک لقمه نان رهایی یباند.

اولویت مجلس یازدهم
نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی هم‌چنین از اشتغال و مسائل مربوط به تولید به‌عنوان مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم یادکرد و گفت: مباحثی که به اشتغال و تولید مرتبط بوده و ضرورت به قانون‌گذاری دارد مجلس و نمایندگان مردم با حساسیت و جدیت بیشتری پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم شورای اسلامی تأکید کرد: در حوزه نظارت نیز متأسفانه حجم قابل‌توجهی از قوانین راداریم که اجرایی نمی‌شود و جزو قوانین زمین‌مانده است و باید تلاش صورت گیرد تا یک برنامه‌ای را در مجلس پیش‌بینی کنیم تا منجر به اجرایی شدن قوانین در کل کشور شود و اهتمام به قانون به‌صورت جدی در آحاد مردم و دستگاه‌ها حفظ شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha