۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
تسریع در روند تعاملات اقتصادی ایران و پاکستان با تقویت گروه های دوستی پارلمان
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان مطرح کرد

تسریع در روند تعاملات اقتصادی ایران و پاکستان با تقویت گروه های دوستی پارلمان

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر پاکستان گفت: امیدوارم با تقویت همکاری در سطح گروه های دوستی پارلمانی، شاهد تسریع در روند تعاملات اقتصادی باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – پاکستان در گفتگو و دیدار با سفیر پاکستان با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و سیاسی دو کشور اشاره کرد و گفت: سابقه دیرینه روابط ایران و پاکستان و وجوه اشتراکات دو کشور، ضرورت چشم انداز جدید در گسترش روابط نوین در فضای کنونی است.

 وی در همین راستا اشاره کرد: توجه به اشتراکات فیمابین ایران و پاکستان و تعامل و همکاری در مناسبات حائز اهمیت است.

امیرآبادی فراهانی با توجه به سفر قریب الوقوع گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به اسلام آباد تصریح کرد:  تهران علاقمند به تقویت تعاملات و مناسبات از طریق گروه های دوستی پارلمانی با پاکستان است و این تشکل می‌تواند به ارتقاء روابط دو جانبه کمک کند.

وی در ادامه، مراودات پارلمانی را بخش مهمی از مناسبات دوستانه دو کشور خواند و تصریح کرد: امیدوارم که با تقویت همکاری در سطح گروه های دوستی پارلمانی،   شاهد تسریع در روند تعاملات اقتصادی، تجاری و تعاملات فی¬مابین باشیم.

امیرآبادی فراهانی، پاکستان را به عنوان یکی از همسایگان مطرح و دارای جایگاه ویژه ای در منطقه دانست و تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط دو جانبه با پاکستان استقبال نموده و خواستار ارتقاء سطح روابط در زمینه های گوناگون با این کشور شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با اشاره به تحولات منطقه و افغانستان نیز تأکید کرد: بر این باوریم؛ افغانستان با همکاری و همراهی گروه‌های فراگیر آن کشور می تواند از بحران و شرایط حاد موجود فاصله بگیرد.

رحیم حیات قریشی سفیر  پاکستان در تهران نیز در این دیدار اظهار داشت: پاکستان به دنبال تحکیم و تقویت روابط همسایگی است و این همکاری‌ها می تواند در سطح مناسب تعاملات فرهنگی، اقتصادی و تجاری برخوردار باشد.

سفیر پاکستان در تهران، سفر گروه دوستی پارلمانی ایران ـ پاکستان به اسلام آباد را نقطه عطفی در تحکیم روابط دو کشور دانست و ابراز داشت: ارتباطات پارلمانی و آمد و شد نمایندگان در قالب گروههای دوستی ـ پارلمانی به تحکیم و تقویت مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان کمک بسزایی می کند.

رحیم حیات قریشی با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات در عرصه های سیاسی و اقتصادی و پارلمانی گفت: دولت و پارلمان پاکستان به گسترش همکاری در عرصه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران علاقمند است و از تقویت و توسعه مناسبات با ایران استقبال می کند.

کد خبر: ۱۱۰٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha