۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
لندمن: هیچ کشوری به اندازه آمریکا درگیر جرایم مرتبط با اِف.اِی.تی.اِف نیست
گفتگوی اختصاصی بازار با نظریه پرداز آمریکایی

لندمن: هیچ کشوری به اندازه آمریکا درگیر جرایم مرتبط با اِف.اِی.تی.اِف نیست

«استفن لندمن» نظریه پرداز آمریکایی و دانش آموخته دانشگاه هاروارد، ضمن آن که اف.ای.تی.اف را نهادی سیاسی و در خدمت دولت آمریکا می داند، معتقد است که اتفاقا جرائم مرتبط با اف.ای.تی.اف، بیش از هر کشور دیگری، در خود آمریکا جریان دارد.

«استفن لندمن» دانش آموخته دانشگاه هاروارد است و از این دانشگاه درجه لیسانس اخذ کرده است. او همچنین در رشته MBA (ام.بی.ای) در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرده است.

«باتلاق عراق»، «چگونه وال استریت آمریکا را سر کیسه کرد» و «تسخیر بانکداران» از جمله کتابهای او به شمار می‌ روند. وی مجری رادیو «پروگرسیو» شیکاگو نیز است.

«استفن لندمن» در گفتگوی اختصاصی با «بازار» درباره اهداف تأسیس اف. ای. تی. اف می گوید: بسیاری از فشارهایی که مردم با بانکداری خود متحمل می شوند مربوط به اف. ای. تی. اف است، اما آنها آن را درک نمی کنند. نفوذ قدرتمند امریکا بر بسیاری از مؤسسات بین دولتی اعمال می شود و اف.ای.تی.اف نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی افزود: تحریم، مهمترین سلاح غیرجنگی ایالات متحده امریکاست. از دهه ۱۹۹۰، جهانی سازی شامل اجرای مقررات مالی در سراسر جهان است. کشورها اگر هنجارهای مرتبط را رعایت نکنند از نظر مالی به طور موثر منزوی می شوند که این مهم هزینه های (انجام تجارت) را بالا می برد و زندگی را با چالش بیشتری مواجه می کند.

لندمن تأکید کرد: سازمان های جهانی مانند اف.ای.تی.اف سیاسی شده اند. آنها توسط امریکا علیه دشمنان مورد استفاده قرار می گیرند؛ درست مانند سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان بهداشت جهانی، ناتو، فدرال رزرو و... .

وی در ادامه گفت: اف.ای.تی.اف توسط کشورهای قدرتمند و به نفع آنها اداره می شود. براساس تعریف وب سایت آن، اف.ای.تی.اف یک نهاد سیاست گذاری میان دولتی است که در حمایت از یکپارچگی سیستم مالی بین المللی نقش دارد. اف.ای.تی.اف تحت سلطه ایالات متحده و سایر کشورهای مهم غربی است و فقط ایران و کره شمالی در لیست سیاه آن به عنوان کشورهای به اصطلاح دارای صلاحیت خطرناک قرار دارند.

دانش آموخته دانشگاه هاروارد افزود: معرفی کره شمالی و ایران به عنوان کشورهای خشونت آمیز به دیگر ملل جهان به این دلیل است که دیگر کشورها از لحاظ اقتصادی، مالی و یا از طریق تجارت با آنها رابطه ای نداشته باشند. کسانی که درگیر روابط عادی با آنها هستند، در معرض  خطر تحریم های غیرقانونی ایالات متحده  امریکا مانند - تروریسم اقتصادی به دلیل نافرمانی از مطالبات خود – قرار می گیرند.

وی گفت: ایالات متحده امریکا برای پیشبرد امپراتوری خود به وجود دشمنانی همیشگی احتیاج دارد. در واقع،  هیچ دشمنی وجود ندارد و آنها -برای خاطر نیازهای آمریکا-  اختراع می شوند. ایران به دلیل حاکمیت مستقل خود، مخالفت با جنگهای امپریالیستی، انتقاد از استبداد صهیونیستی، حمایت از حقوق فلسطین و کمک های نظامی به سوریه برای مبارزه با تروریست های تحت حمایت آمریکا  دشمن شماره یک ایالات متحده در خاورمیانه است.

لندمن یادآور شد: ماموریت اف.ای.تی.اف مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم است اما این نهاد ایالات متحده امریکا و متحدان امپریالیستی آن را که در این امورات دخیل هستند مستثنی می کند. هیچ ملتی به اندازه ایالات متحده امریکا به شدت درگیر این جرائم نیست.

وی افزود: سازمان سیا در طول حیات خود پس از جنگ جهانی دوم، به شدت درگیر قاچاق مواد مخدر و پولشویی، جرم و جنایات سازمان یافته و بانکهای بزرگ وال استریت بوده جرائمی که بیلیونها دلار برای آن سود داشته است.

لندمن یادآور شد: سلاح های سنگین داعش به طور آشکارا تولید نمی شود بلکه آنها توسط ایالات متحده، سایر کشورهای غربی، سعودی ها، امارات و اسرائیل به طور پنهانی تهیه می شود. اف.ای.تی.اف هیچ مجازاتی برای این اقدامات به این کشورها در نظر نگرفته است. مجازات اف.ای.تی.اف  فقط بر مخالفان ایالات متحده و کشورهای غربی مانند ایران و کره شمالی اعمال می شود.

کد خبر: ۱٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha