بهره‌مندی مؤدیان از مزایای متعدد قانون پایانه‌های فروشگاهی
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی تشریح کرد

بهره‌مندی مؤدیان از مزایای متعدد قانون پایانه‌های فروشگاهی

محمدی، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور می‌گوید: مؤدیان مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، از مزایای متعددی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مزایای متعدد مؤدیان مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، فعالان اقتصادی در سامانه مؤدیان ثبت‌نام کرده و هنگام فروش کالا یا ارائه خدمات از انواع مختلف پایانه‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند که این امر، موجب افزایش شفافیت اقتصادی و عدالت اجتماعی می‌شود.

کوروش محمدی افزود: پایانه فروشگاهی شامل رایانه، دستگاه کارت‌خوان بانکی، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری است که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مؤدیان را داشته باشد و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی هم برخوردار باشد.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور همچنین اظهار کرد: تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مثل صندوق فروش، ترازوی دیجیتال، نرم‌افزارهای فروش، نرم‌افزارهای کاربردی روی گوشی‌های هوشمند و سامانه‌های فروش یکپارچه، به شرطی که استانداردهای اعلام شده توسط مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور را داشته باشند، پایانه فروشگاهی محسوب می‌شوند.

محمدی، تصریح کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، برای مؤدیانی که در این سامانه ثبت‌نام کنند، مزایا، تسهیلات و جوایز مالیاتی در نظر گرفته که مؤدیان محترم لازم است برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز تنظیم مقررات پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان مالیاتی به نشانی rcp.tax.gov.ir مراجعه کنند.

وی در خصوص مزایای این قانون گفت: بر اساس این قانون، اصل بر صحت اطلاعات مؤدیان است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. همچنین مأموران مالیاتی جز در مواردی که تخلفی صورت گرفته باشد، حق ندارند به محل فعالیت این مؤدیان مراجعه کنند. علاوه بر این، مؤدیانی که در سامانه مذکور ثبت‌نام و از پایانه فروشگاهی استفاده می‌کنند، نیازی به پر کردن اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده و همچنین ارائه فهرست معاملات فصلی ندارند و اظهارنامه عملکرد این گروه از مؤدیان در صورت انطباق با پایگاه اطلاعات مالیاتی، بدون رسیدگی پذیرفته می‌شود.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص جرائم پیش‌بینی شده در صورت عدم انجام تکالیف قانونی نیز گفت: ازجمله جرائم پیش‌بینی شده می‌توان به اعمال جرائم نقدی، محرومیت از اعمال معافیت‌های مالیاتی، نرخ صفر و مشوق‌های قانون مالیات‌های مستقیم و ابطال مجوز فعالیت واحد متخلف و مسدود شدن درگاه‌ها و پایانه‌های پرداخت واحد متخلف اشاره کرد.

کد خبر: ۱۱۰٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha