۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
 موانع اداری و تجاری را برای جهش صادراتی بر می داریم|  ۲۶ محور توسعه صادرات تهیه و بخشنامه شد
وزیر صمت در گفتگو با خبرنگار بازار:

موانع اداری و تجاری را برای جهش صادراتی بر می داریم| ۲۶ محور توسعه صادرات تهیه و بخشنامه شد

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار گفت: برای جهش صادراتی رفع موانع اداری و موانع تجاری در دستور کار جدی ما قرار گرفته است.

بازار؛ گروه صنعت: «سید رضا فاطمی امین» در پاسخ به سوال خبرنگار بازار که آیا دستورالعمل هایی که مانع بزرگ توسعه صادرات هستند، آیا در دولت سیزدهم مورد بازبینی قرار می گیرند، گفت: تمام تلاش ما این است که تا پایان سال جاری موانع اداری صادرات برداشته شود و تا پایان سال آینده نیز موانع تجاری به تدریج برطرف شود تا شاهد تحقق جهش صادراتی در کشور باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: صادرات و یا واردات جریان حیات اقتصادی کشورهای مختلف جهان است و در طول یک ماهه گذشته نشست های زیادی با صادرکنندگان برگزار شده تا بتوانیم موانع صادراتی کشور را شناسایی و برطرف کنیم.

برای توسعه صادرات ۲۶ محور احصاء شده است
فاطمی امین افزود: در این راستا ما به ۲۶ محور برای توسعه صادرات و جهش صادراتی رسیده ایم و با تایید رییس جمهوری اسلامی ایران  مسایل در ستاد اقتصادی دولت مطرح و امروز با صدور بخشنامه ای در این خصوص امیدواریم بسیاری از موانع صادراتی کشور برطرف شود.

همزمان با اظهارات فاطمی امین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مصوبه جدید دولت برای حمایت از صادرات و تسهیل واردات خبر داد و گفت: واردات برای صادرکنندگانی که نسبت به ورود مواد اولیه خود اقدام می کنند، بدون سقف و سابقه خواهد بود.

همزمان با این اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (دهم مهرماه)  سیدمهدی نیازی، معاون طرح وبرنامه وزیر صنعت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: رییس جمهور روی موضوع رفع موانع صادراتی وقت گذاشت و مصوبه ای در قالب سیاست های رونق صادرات و مدیریت واردات در دولت تصویب شد و این مصوبه می تواند کمک رسان صادرات باشد.

وی افزود: بازگشت ارز صادراتی تسهیل شده؛ ضمن اینکه بازگشت بدون قید و شرط مالیات بر ارزش افزوده دیده شده است؛ ضمن اینکه سقف و سابقه برای صادرکنندگانی که برای مواد اولیه خود اقدام می کنند برداشته شد.

وی گفت: گسترش رویه های تجاری و تهاتر در این دستورالعمل پرداخته شده و توصیه های خوبی در این رابطه داده شده است.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha