۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
مسئولان برای رفع ابهام پیرامون سند خودرو به مجلس استفساریه بدهند
نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

مسئولان برای رفع ابهام پیرامون سند خودرو به مجلس استفساریه بدهند

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰، با بیان اینکه مجلس نظر خود را پیرامون نقل و انتقال سند خودرو به طور شفاف بیان کرده است تاکید کرد که هر نهادی که در این رابطه ابهامی دارد در قالب استفساریه به مجلس ارسال کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نصرالله پژمان ‌فر، در پی انتشار اخباری مبنی بر درخواست رییس قوه قضاییه درباره برگ سبز خودرو و انتظار مردم برای اینکه مجلس باید هر چه سریعتر در این رابطه با ایجاد قانون تعیین تکلیف کند، گفت: نظر مجلس در این زمینه روشن است، بنابراین اگر هر کدام از نهادها در مورد این قانون ابهامی دارند باید در قالب ارسال استفساریه به مجلس مطرح کنند، چرا که به صورت شفاهی نمی‌توان برای این مساله تصمیم‌گیری کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر نمایندگان مجلس قانون در این زمینه شفاف است و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در این راستا با دادستان مکاتبه کرد، بنابراین مجلس نظر خود را در مورد این قانون بیان کرده است.

وی تصریح کرد: البته ممکن است در این زمینه نظرات اختلافی وجود داشته باشد، بنابراین هر نهادی که پیرامون این موضوع ابهامی دارد باید با مجلس مکاتبه کند و به صورت رسمی در قالب ارسال استفساریه به مجلس ورود پیدا کند تا ما نیز در دستورکار قرار داده و به آن پاسخ دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان دلیل تلاش برخی بر اثبات وجود ابهاماتی در این قانون، یادآور شد: طبیعتا تعارض منافع باعث شده است که برخی به این موضوع بپردازند و مردم در این میان قربانی می‌شوند چرا که ما سالانه چند میلیون نقل و انتقال سند خودرو در کشور داریم که می‌تواند یک هزینه قابل توجهی را به مردم تحمیل کند، بنابراین ما باید به دنبال حل مسائل مردم باشیم نه اینکه بار مالی بر دوش آنها اضافه کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه برخی با این نگاه که اگر بخواهیم تنها به صدور برگ سند از سوی نیروی انتظامی اکتفا کنیم درآمدهایی که دولت بر این اساس می‌تواند داشته باشد، کاهش پیدا می‌کند به این موضوع ورود پیدا می‌کنند که نمی‌تواند مبنای درستی باشد.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha