۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
 ۶۰۰ تن کاموا در زنجان تولید شد
رئیس خانه صنعت زنجان:

۶۰۰ تن کاموا در زنجان تولید شد

زنجان- نباتچیان، رئیس خانه صنعت زنجان با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن تولید داخلی کاموا در کشور بوده است، گفت: از این میزان ۶۰۰ تن در استان تولید شده است. 

سید سجاد نباتچیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زنجان در صنعت نساجی جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد، گفت: طی یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن تولید داخلی کاموا در کشور بوده که از این میزان ۶۰۰ تن در استان زنجان تولید شده است. 

وی با بیان اینکه صنعت نساجی ایران صنعت پیری بوده و ماشین‌آلات آن قدیمی شده است، اظهار کرد: صنعت نساجی استان زنجان دوران جوانی را سپری می کند.

رئیس خانه صنعت زنجان با بیان اینکه صنعت نساجی صنعت کارگر بر و اشتغال‌زایی است، گفت: عمر ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت نساجی در این استان بالا است و نیازمند نوسازی است. 

نباتچیان با بیان اینکه کیفیت پایین مواد اولیه با مشکل نژاد پنبه و تولید سنتی تخصیص دیرهنگام ارز به واحدها و فرسودگی ماشین آلات از مشکلات مهم واحدهای نساجی در استان است،تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال باید بخش دولتی حمایت لازم از سرمایه‌گذاران بخش صنعت نساجی را مورد توجه قرار دهد. 

وی ابراز داشت: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت نساجی فعالیت می‌کنند و برای زنده کردن صنعت نساجی باید موضوع سرمایه‌گذاری  به جد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس خانه صنعت زنجان با بیان اینکه باید برای جذب سرمایه‌گذاران در این صنعت باید موانع بر سر راه آنها برداشته شود،گفت: فعال نبودن تشکل‌ها و انجمن تخصصی صنایع نساجی و پوشاک از مشکلات واحدهای تولیدی در استان است. 

نباتچیان بر لزوم ایجاد انجمن صنفی صنایع نساجی در استان زنجان تاکید کرد و افزود: این مهم در استان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha