۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
حوادث صنعت نفت در سال‌های اخیر کاهش یافت
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

حوادث صنعت نفت در سال‌های اخیر کاهش یافت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در نشست با کارکنان ایمنی این شرکت، بر وجود فرهنگ سازمانی توجه به الزام‌های ایمنی در صنعت نفت تأکید کرد و از کاهش حوادث صنعت نفت در سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، احمد محمدی در این نشست که به مناسبت گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد، بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، فرسودگی تجهیزات و تأسیسات، کمبود نیروی انسانی و شیوع ویروس کرونا و پرخطر بودن کار در صنعت نفت، گزارش‌های چندساله اخیر نشان از کاهش وقوع حوادث و اتفاق‌ها دارد که این موضوع با تلاش شبانه‌روزی همه کارکنان به‌ویژه کارکنان ایمنی، بهداشت، محیط زیست، نیروهای عملیاتی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران محقق شده است و جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود: شرایط خاص دما، فشار و وجود سیالات قابل اشتعال و انفجار، فعالیت در صنعت نفت را به یکی از پرخطرترین مشاغل تبدیل کرده است که خطرهای بالایی را نیز به دنبال دارد، بنابراین همه ما وظیفه داریم فرهنگ سازمانی توجه به الزام‌های ایمنی در صنعت نفت را در نگاه، تفکر و رفتار خود نهادینه کرده و عمق دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به سه شاخص مهم در حوزه ایمنی اشاره کرد و ادامه داد: داشتن نیروی انسانی ماهر و دلسوز و آگاه به خطرهای کار، حفظ آمادگی در گذر زمان از طریق تمرین و فراهم کردن ملزومات و تجهیزات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث و مقابله با رویدادهای احتمالی بسیار مهم و ضروری است.

محمدی با اشاره به قدمت بالای تأسیسات و تجهیزات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، گفت: امیدواریم با سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه بازسازی و نوسازی تجهیزات، خطرهای بالقوه محیط کار برای کارکنان کاهش یابد و این وظیفه سازمان است تا شرایط قرار گرفتن در وضع عادی کاری را در همه زمینه‌ها فراهم آورد.

وی در پایان با اشاره به جانفشانی «علی لندی» نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای برای نجات جان دو هموطن، تصریح کرد: همواره باید قدردان جوانمردی و ایثار همکاران آتش‌نشان و شهدای این حوزه باشیم و امیدواریم با رعایت حداکثری و سختگیرانه موازین ایمنی، در حفظ سلامت افراد و تولید و تجهیزات توفیق داشته باشیم.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha