۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
همدان نیازمند استانداری توانمند در حوزه اقتصادی و صنعتی است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

همدان نیازمند استانداری توانمند در حوزه اقتصادی و صنعتی است

همدان- هاشمی، فعال و تحلیلگر اقتصادی استان همدان مطرح کرد: همدان، یک استاندار اقتصادی و صنعتی می خواهد که به تولید و اشتغال، اقتصاد و صنعت توجه ویژه ای داشته باشد.

بهرام هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مردم استان همدان با بصیرتی که داشتند جلوتر از مردم سایر استان ها به وضعیت اقتصادی در دولت اول و دوم روحانی «نه» گفتند، مطرح کرد: مردم استان آن وضعیت را نامناسب می دانستند و حال نیز به وضعیت فعلی نه گفته اند اما جای تعجب است که برخی از نمایندگان مجلس ما می خواهند وضعیت فعلی ثابت نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه مردم همدان در دوره قبل هم به آیت الله رییسی رای دادند اظهار کرد: چرا باید نمایندگان مجلسی که نماینده مردم هستند به این موضوع توجه نکنند و به جای اینکه مدافع انقلاب در استان باشند، مدافع وضعیت فعلی باشند و از مسئولین و سکانداران قبلی باز هم حمایت کنند؟

این مشاور اقتصادی، صنعتی و برنامه ریزی در ادامه صحبت های خود مطرح کرد: سردار ابوحمزه در همدان مقابل فساد ایستاده بود و همه به این موضوع آگاه بودند اما چرا این روزها در دفاع از انقلاب در استان همدان تنزل پیدا کرده ایم؟

در این مسیر بایستی به اشتغال، صنعت و تولید توجه شود

هاشمی با بیان اینکه ما به یک راهبرد نیاز داریم و این راهبرد توسط مقام معظم رهبری مشخص شده است، تشریح کرد: در این مسیر بایستی به اشتغال، صنعت و تولید توجه شود.

این فعال و تحلیلگر اقتصادی استان همدان با بیان اینکه استان اصفهان برای استانداری خود فردی را انتخاب کرده که حرف اولش اشتغال، اقتصاد و تولید است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این استان نیز قوی از این فرد حمایت کردند، ادامه داد: استانی چون اردبیل فردی را از بدنه صنعت وارد استانداری کرد، استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان نیز در این مسیر گام برداشتند، اما استان همدان کجای این مسیر است؟

وی تصریح کرد: آیا استان همدان دنبال فردی سیاسی برای این مسیر است؟ ولی فقیه و رییس جمهور ما چه گفته اند؟ چرا نمایندگان ما دنبال فردی جدای از این موضوع هستند؟ به راستی استان همدان، یک استاندار اقتصادی و صنعتی می خواهد که به تولید و اشتغال، اقتصاد و صنعت توجه ویژه ای داشته باشد.

تخصص گرایی، فسادستیزی، انقلابی گری و قوی بودن از جمله فاکتورهایی است که باید برای استاندار بودن همدان مدنظر قرار گیرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه این فرد بایستی با تخصص باشد، اظهار کرد: تخصص گرایی، فسادستیزی، انقلابی گری و قوی بودن از جمله فاکتورهایی است که باید برای استاندار بودن همدان مدنظر قرار گیرد.

معاون سابق صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان همدان در ادامه این گفتگو به پتانسیل های همدان در زمینه معدن، منابع انسانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، تولید و غیره اشاره کرد و افزود: ما شاهد بودیم که آمارهایی کذایی ارائه می کردند و اطلس سرمایه گذاری استان را بدون پشتوانه و تنها با ۱۰ مورد وارد کار کردند، درحالی که سایر استان ها با ۳۰۰ مورد و ۴۰۰ مورد در این عرصه پیشگام بودند.

وی با بیان اینکه آمایش های صورت گرفته در دولت قبلی نشان می دهد که در همه فاکتورهای اقتصادی موجود، استان همدان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است، گفت: ما حتی نسبت به استان های غربی کشور چون کرمانشاه و کردستان هم به لحاظ اقتصادی و شاخصه های صنعتی عقب هستیم.

بودجه پیشنهادی استان همدان در سال جاری نیز به سبب همان آمارهای اشتغال و دیگر موارد نسبت به سایر استان های غرب کشور کمتر است

هاشمی خاطرنشان کرد: حتی بودجه پیشنهادی استان همدان در سال جاری نیز به سبب همان آمارهای اشتغال و دیگر موارد نسبت به سایر استان های غرب کشور کمتر است.

وی با بیان اینکه این ۹۱ شهرستان قرار است تا ۲۰ سال از حمایت های دولتی بهره مند شوند، اما حتی یک شهرستان استان همدان نیز در این لیست نیست، با گلایه مندی به وضعیت شهرستان های همدان به ویژه قهاوند، کبودرآهنگ و فامنین اشاره کرد و افزود: این شهرستان ها به لحاظ اشتغال و سرمایه گذاری شرایط خوبی ندارند؛ این درحالی است که در استان فارس، شهرهایی به عنوان کم برخوردار مطرح شده و به آن ها امتیازهایی تعلق می گیرد که در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری وضعیت عالی دارند.

وی با تشریح این موضوع مطرح کرد: باید دید که این روزها وضعیت صادرات در استان همدان چگونه است و چه قدر توانسته ایم از پتانسیل های اقتصادی استان در مسیر رونق اقتصادی، اشتغالزایی، تولید، درآمدزایی، ارزآوری، صنعت و غیره استفاده نماییم.

این فعال و تحلیلگر اقتصادی استان همدان در بخش پایانی این گفتگو تصریح کرد: نیاز است توجه به این موارد در انتخاب استاندار جدید برای استان همدان مدنظر قرار گیردتا استانداری اقتصادی و صنعتی برای این استان انتخاب و منصوب شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha