۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کرونا طی ۳ ماه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به گردشگری مازندران خسارت زد
معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران:

کرونا طی ۳ ماه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به گردشگری مازندران خسارت زد

ساری- حسنی، معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران گفت: فقط طی سه ماه اول شیوع کرونا، ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری در استان خسارت وارد شده است.

مهران حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خسارت سنگین کرونا به صنعت گردشگری استان اظهار داشت: فقط طی سه ماه اول شیوع کرونا، بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش گردشگری استان وارد کرده است.

وی با اشاره به نقش گردشگری برای رشد فراگیر افزود: گردشگری سبب بهبود زندگی استان می شود و در هفته گردشگری سعی شد ۸۲ برنامه برای ارتقای وضعیت گردشگری در استان اجرا می شود.

وی برپایی تور آشناسازی برای جامعه و فعالان بخش های مختلف را از جمله برنامه ها ذکر کرد و گفت: کرونا سبب شده تا واحدها و تاسیسات مختلف گردشگری دچار خسارت شدید شوند هرچند هتل ها و واحدهای اقامتی توانستند تاحدودی خود را بازیابی کنند.

حسنی بدون اشاره به آمار بیکاران ناشی از خسارت کرونا به بخش گردشگری افزود: با این بیماری فعالان در آژانس های مسافرتی، راهنمایان گردشگری کامل بیکاری شدند و برخی از واحدهای اقامتی و پذیرایی نیز تعدیل نیرو داشتند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه شاهد تعطیلی هیچ واحد گردشگری در دوره کرونا نبودیم، گفت: ارائه تسهیلات کرونایی بر مبنای اشتغال محور و تغییر آن به تسهیلات بنگاه محور از جمله طرح های حمایتی است و مرحله سوم آن تا پایان آذرماه پرداخت می شود.

وی گفت: فعالان گردشگری باید با مراجعه به ادارات شهرستانی و ثبت نام در سامانه کارا نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند و تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha