۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
۳۰ هزار میلیارد ریال وام خرید ماشین آلات کشاورزی پرداخت شد
رئیس توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی:

۳۰ هزار میلیارد ریال وام خرید ماشین آلات کشاورزی پرداخت شد

گرگان- رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی به بهره‌برداران متقاضی پرداخت شد.

به گزارش بازار، کامبیز عباسی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی و سیستم های آبیاری و صنایع وابسته به آن در گرگان اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی به بهره‌برداران متقاضی پرداخت شد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون ابزار تولید است، گفت: تا وقتی ما ماشین آلات مکانیزه نداشته باشیم نه تولیدمان اقتصادی است و نه تولید انبوه داریم.

عباسی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه ما چاره ای نداریم جز اینکه از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی صنعتی و تجاری برویم افزود: استان گلستان استان پیشرو در کشاورزی حفاظتی است و امیدواریم تکنولوژی و فناوری مورد توجه درگلستان به سایر استان ها هم تسری یابد.

وی گفت: کشاورزان نگران کمبود ماشین آلات نباشند چرا که برای تامین ماشین آلات و ادوات مشکلی نداریم.

در این مراسم رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان هم با اشاره به اینکه این نمایشگاه با ۷۴ مشارکت کننده از ۱۶ استان کشور در بخش ماشین آلات، ادوات، سیستم های نوین آبیاری، پهپادها و غیره برپا شده است، گفت: در مدتی که مسئولیت جهادکشاورزی استان را بر عهده داریم سیستم ها به روز و مدرن شد ۳۸ هزار هکتار آبیاری تحت فشار داشتیم و اکنون به ۷۸ هزار هکتار آبیاری تحت فشار رسیده ایم که هزینه آن از محل آبیاری نوین و صندوق توسعه تامین شده است.

مختار مهاجر افزود: کشاورزی ما مدیون تولیدکنندگان ااست و امیدواریم بخش کشاورزی استان روز به روز رونق بیشتر یافته و  توسعه اقتصادی استان را محقق کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان هم در این مراسم گفت: این نمایشگاه هشت هزار متر مربع فضای سالنی و روباز دارد و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزارخواهد شد.

مهرداد یزدی افزود: ٧۴ شرکت و نمایندگی شرکت ها از استان های تهران، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، مرکزی، البرز، قم، سمنان، همدان، قزوین، اصفهان، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی و کردستان در این نمایشگاه حضور دارند.

کد خبر: ۱۰۹٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha