۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
لزوم آغاز عملیات عمرانی گمرک کاشان|رسوب کالا در اصفهان کم است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

لزوم آغاز عملیات عمرانی گمرک کاشان|رسوب کالا در اصفهان کم است

اصفهان - کوهستانی پزوه، مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: ضروری است نسبت به تامین بودجه مورد نیاز گمرک کاشان هر چه زودتر همکاری لازم انجام شود.

رسول کوهستانی پزوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت صادرات و واردات به استان اصفهان از درگاه گمرکات اظهار داشت: فعالیت گمرکات استان اصفهان در همه ایام با شتاب در حال انجام است و حتی در دوران شیوع کرونا این امر کند نشده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت بالایی در حوزه صنایع افزود: از این رو علاوه بر گمرکات دولتی گمرکات ویژه صنایع در استان اصفهان فعال است که در صدد افزایش تعداد این گمرکات نیز هستیم.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه گمرک کاشان به عنوان یکی از مهم ترین گمرکات کشور نیازمند ساماندهی و فضای درخور و شایسته است، اضافه کرد: این پروژه سال‌هاست که در دستور کار قرار گرفته و روند اجرایی آن با ۵۰ درصد اعتبارات ملی و ۵۰ درصد از اعتبارات استانی در آستانه شروع شدن است.

افزایش ۲۷ درصدی صادرات از اصفهان
وی در ادامه با اشاره به آماری از صادرات از استان اصفهان گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۳هزار و ۶۹۳ فقره اظهارنامه صادراتی به وزن یک میلیون و  ۶۴ هزار و ۶۸۰  تن کالا از استان اصفهان صادر شده است، ابراز داشت: ارزش ریالی این صادرات ۶۰۲ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار بوده است.

کوهستانی پزوه با بیان اینکه صادرات در حال حاضر از پنج گمرک استان اصفهان انجام می‌شود، تصریح کرد: میزان صادرات از استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد از افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: تمامی درخواست‌های ارزیابی در محل واحدهای تولیدی استان اصفهان مورد موافقت واقع شده و ارزیابان و کارشناسان گمرکات استان با حضور در محل واحد تولیدی  و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل تشریفات صادرات را انجام داده‌اند.

لزوم الکترونیکی شدن گمرکات و صنایع در اصفهان
مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به حرکت گمرکات کشور از سال های گذشته به سمت گمرک الکترونیک، تصریح کرد: از گمرکات خواسته شده به سمت تحول عمیق حرکت کنند و در این زمینه نه تنها گمرکات، بلکه واحدهای تولیدی نیز باید گام‌های موثری بردارند.

وی در خصوص رسوب کالا در گمرک و طولانی شدن روند آن گفت: در بحث رسوب کالا در استان اصفهان با این معضل کمتر روبرو بوده ایم، هرچند که از تیرماه سال گذشته با پایان مهلت مصوبه مبنی بر تخصیص نیافتن و تامین نشدن ارز توسط بانک مرکزی و  ارائه نشدن کد رهگیری و صدورنامه، مشکلاتی برای واحدهای تولیدی به وجود آمد که اقداماتی انجام شد.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha