۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
ارسال دام زنده از آذربایجان غربی به دیگر استان های کشور متوقف شد
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی:

ارسال دام زنده از آذربایجان غربی به دیگر استان های کشور متوقف شد

ارومیه- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی از متوقف شدن عرضه دام زنده از استان به دیگر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، کامیار داهیم قبل از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان گفت: روزانه فروش دام زنده به خریدارانی از سایر نقاط کشور به خصوص تهران، اصفهان و قم انجام گرفته و زمینه ساز تردد هایی بین استان و دیگر نقاط کشور به خصوص استان هایی که بیشتر با بیماری کرونا درگیر هستند، می شود.

وی ادامه داد: از یک سو دام زنده و از سوی دیگر تردد فروشندگان و خریداران می تواند به زنجیره شیوع کرونا کمک کند که بر همین اساس خروج دام زنده از استان متوقف می شود.

داهیم افزود: بدین ترتیب، عرضه دام زنده از استان به سایر مناطق کشور با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف و انتقال گوشت به صورت کشتار و لاشه انجام شود.

40 تن از گوشت قرمز مصرفی تهران از استان تامین می شود

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به تامین ۴۰ الی ۴۵ تن گوشت قرمز مصرفی تهران از این استان گفت: با انتقال گوشت به جای انتقال دام، می توان تعادل بین عرضه و تقاضا را در پایتخت حفظ کرد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش ویژه دامپزشکی در کنترل مسائل بهداشتی در عرضه و توزیع گوشت گفت: ۲۶ درصد گوشت قرمز استان از کشتار در کنار جاده‌ها و روستاها تامین می‌شود و کنترل بهداشتی آن دشوار است چرا که در کشتار دام در حاشیه شهرها و جاده‌ها، هشت مورد مخاطره بهداشتی وجود دارد که در این راستا دامپزشکی وظیفه سنگینی برعهده دارد.

داهیم با اشاره به کشف، ضبط و معدوم‌سازی ۱۴ تن گوشت غیرمجاز طی ۱۰ روز اخیر اظهار کرد: از ۲۵ اسفند کار نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان آغاز و تشدید شده‌ است و این اقدام تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

کد خبر: ۱۰٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha