۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
خودروهای فرانسوی نخرید! | ۳ محصول رنو زیر ذره بین
«بازار» بررسی کرد

خودروهای فرانسوی نخرید! | ۳ محصول رنو زیر ذره بین

محصولات رنو به دلیل کیفیت پایین قطعات داخل کابین یا سیستم تعلیق و عدم انطباق با شرایط سوختی و جوی کشور، مناسب خرید نیستند.

بازار؛ گروه خودرو: در میان برندهای فرانسوی که به کشور راه یافتند، برند رنو توانست به لطف کیفیت بالا جایگاه ویژه‌ ای برای خود در بازارکسب کند. رنو محصولات متعدد در کلاس‌های هاچ بک، سدان، کراس اوور و اس یو وی به بازار داخلی عرضه کرده است. اغلب محصولات اقتصادی در کلاس‌های سدان و هاچ بک مونتاژ داخل بودند و مابقی کلاس‌ها به صورت واردات به جاده‌های کشور رسیدند. باتوجه به اینکه احتمال واردات خودرو به کشور وجود دارد و در این میان نیز ممکن هست برند رنو با محصولات جدید به کشور راه یابد، در این گزارش به بررسی چند مدل از محصولات رنو خواهیم پرداخت.

خودروهای فرانسوی نخرید! | ۳ محصول رنو زیر ذره بین

لوگان نسل سوم با دو پیشرانه‌ سه سیلندر یک لیتری بنزینی و گازسوز به بازار عرضه می‌شود که قدرتی‌ بین ۸۰ تا ۱۳۰ اسب‌بخار را تولید می‌کند

لوگان مناسب خانواده و کم‌دردسر
داچیا لوگان یا رنو لوگان سدان کوچک سگمنت C است. نسل سوم این خودرو با تغییراتی که روی آن اعمال شده استایلی جذاب‌تر از قبل به خود گرفته است. لوگان نسل سوم از حالت جعبه‌ای که تا پیش از این نسل شاهد بودیم، دیگر دیده نمی‌شود. استایل لوگان نسل سوم با توجه به زاویه بیشتر ستون C منجربه شده تا ارتفاع سقف کاهش چشمگیری داشته باشد؛ از این‌رو استایل این خودرو اسپرت‌تر از قبل به نظر می‌آید.

استفاده از خطوط تیز و سطوح تخت کارکتر خاص به این خودرو می‌دهد. لوگان نسل سوم با دو پیشرانه‌ سه سیلندر یک لیتری بنزینی و گازسوز به بازار عرضه می‌شود که قدرتی‌ بین ۸۰ تا ۱۳۰ اسب‌بخار را تولید می‌کند. گیربکس ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته دستی و گیربکس CVT انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. لوگان جدید قرار است با آپشن‌های جدید به دست مشتریان برسد، آپشن‌های مانند کروز کنترل، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک عرضه خواهد شد. اما تنها نکته‌ای منفی در لوگان سیستم تعلیق این خودرو است؛ زیرا ساختار سیستم تعلیق این خودرو به‌روز نبوده و سواری خشکی را به سرنشینان ارائه می‌دهد. لوگان ۲۰۱۶ با قیمت ۴۳۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

خودروهای فرانسوی نخرید! | ۳ محصول رنو زیر ذره بین

داستر با تغییرات گستردهی در زمینه طراحی و مواد به کار رفته در آن مواجه شده که نسبت به نسخه فعلی کابین دلنشینی اما کم کیفیت را در اختیار سرنشینان می‌ گذارد

داستر کم استهلاک و اقتصادی
داستر یکی از محصولات کراس اوور جمع و جور سگمنت سی شرکت خودروسازی رنو است، این خودرو مجهز به یک پیشرانه چهارسیلندر به حجم ۲ لیتر با قدرت ۱۳۵ اسب بخار است. ساختار طراحی پیشرانه داستر بسیار مشابه موتور تندر ۹۰ است، با این تفاوت که طراحی سیلندر و سرسیلندر این خودرو بهبود و ارتقا یافته است. داستر نسل دوم که از سال ۲۰۱۷ به بازار آمده، چندی پیش فیس‌لیفت آن به جهان معرفی شد. داستر جدید در نسخه فیس‌لیفت خود با تغییراتی در بدنه اسپرت و جذاب‌تر شده است. اما نکته قابل توجه سیستم تعلیق این خودرو است. سیستم تعلیق این خودرو با اندکی تغییرات ویژگی آفرود بودن این خودرو را دوچندان می‌کند. از سوی دیگر کابین خودرو با تغییرات گستردهی در زمینه طراحی و مواد به کار رفته در آن مواجه شده که نسبت به نسخه فعلی کابین دلنشینی اما کم کیفیت را در اختیار سرنشینان می‌ گذارد.

داستر با پیشرانه‌های متعددی عرضه می‌شود، اما پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی آن قدرتمندترین موتور این خودرو است. گیربکس‌های ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته دستی و گیربکس دوکلاچه و CVT آن وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو یا چهارچرخ را برعهده دارد. داستر مدل ۲۰۱۸ در بازار فعلی با بها ۹۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودروهای فرانسوی نخرید! | ۳ محصول رنو زیر ذره بین

کولیوس دارای یک سیستم تعلیق به روز با سواری خشک است، این مساله سبب شده توان رقابت با برندهای کره‌ای برای حرکت در مسیرهای خارج جاده را نداشته باشد

شاسی بلند لوکس پر دردسر
کولیوس نسل دوم با چهره لوکس تعریف جدیدی از خودروهای شاسی بلند را به بازار ایران معرفی کرد، خودروی که از بدو ورود حواشی فراوانی با خود به همراه داشت. این خودرو دارای پلت‌فرم مشترک با نیسان ایکس تریل است، شرکت خودروسازی رنو نهایت تلاش خود را برای ارائه محصول لوکس به بازار انجام داد. کولیوس مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر است که می‌تواند قدرتی معادل ۱۷۱ اسب بخار تولید کند. این اس یو وی دو دیفرانسیل مجهز به یک گیربکس سی وی تی ایکس ترونیک است، شاید بتوان گفت گیربکس این محصول پاشنه آشیل آن در بحث کیفیت است. هرچند که پیشرانه و گیربکس طراحی و تولید نیسان بوده که با خودرو ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر مشترک است.

کولیوس دارای یک سیستم تعلیق به روز با سواری خشک است، این مساله سبب شده توان رقابت با برندهای کره‌ای برای حرکت در مسیرهای خارج جاده را نداشته باشد. کیفیت پایین قطعات کابین سبب شده که راحتی سفر سرنشینان در مسیرهای طولانی بسیار کاهش یابد. باتوجه به اینکه طراحی کولیوس دارای ضعف‌های فراوانی بوده، مهندسان رنو برای بهبود معضلات طراحی اقدام به تعبیه فناوری‌های جدید مانند هشدار نقطه کور، سیستم انحراف از مسیر و سیستم خودکار ترمز اضطراری کردند. کولیوس با این وجود می‌تواند رقبای کره‌ای خود را به راحتی از سر راه بردارد، زیرا این خودرو در بازار بریتانیا جزو پرفروش‌ترین محصولات فرانسوی است. مدل ۲۰۱۸ این خودرو در حال حاضر با قیمت ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌ شود.

فرانسوی بخریم؟
در صورت آزاد سازی واردات خودرو، خرید محصولات فرانسوی توسط مشتریان داخلی در کشور کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. زیرا کیفیت قطعات این محصولات به شدت پایین و استهلاک آن‌ها باتوجه به شرایط جوی و سوختی کشور بسیار بالا است. همچنین دسترسی به بیشتر قطعات این محصولات به دلیل عرضه کم در بازار خاورمیانه، برای مالکان چالش ایجاد می‌کند. علیرغم همکاری نیسان با شرکت خودروسازی رنو، این تولیدکننده فرانسوی هنوز موفق به افزایش کیفیت محصولات براساس بازارهای جهانی نشده است.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha