۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
اعلام سقف تسهیلات دانشجویی از ۲۵ مهر

اعلام سقف تسهیلات دانشجویی از ۲۵ مهر

مطیعی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه هنوز منابع تسهیلات دانشجویی نهایی نشده است، سقف این تسهیلات از ۲۵ مهر به بعد اعلام می‌شود.

به گزارش بازار، ناصر مطیعی افزود: دانشجویان می‌توانند برای دریافت تسهیلات از صندوق رفاه دانشجویان از پنج عنوان وام شامل وام ضروری، تحصیلی، ویژه دکتری از منابع صندوق، ویژه دکتری از منابع بانک توسعه تعاون، ودیعه مسکن متاهلی و وام شهریه از منابع صندوق و منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران که در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: به همین منظور دانشجویان می‌توانند برای دریافت هرکدام از این تسهیلات به صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند تا بتوانند وام موردنیاز خود را دریافت کنند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: برای وام تحصیلی و ضروری دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای، وام ویژه دکتری از منابع این صندوق و منابع بانک توسعه تعاون برای دانشجویان روزانه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و وام ودیعه مسکن متاهلی نیز برای دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای است.

مطیعی تصریح کرد: وام شهریه از منابع صندوق رفاه برای دانشجویان نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و به دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی و موسسات غیردولتی- غیرانتفاعی و وام منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز برای دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی و موسسات غیردولتی-غیر انتفاعی است.

وی همچنین درباره اعتبارات در نظر گرفته شده برای وام‌های دانشجویی نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۰ گفت: برای نیمسال اول تحصیلی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام‌های دانشجویی پیش بینی شده است، در این نیم سال تحصیلی نسبت به نیم سال گذشته نیز سقف تسهیلات دانشجویی ۳۰ درصد رشد دارد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به راه اندازی سامانه پرداخت یکپارچه وام‌های دانشجویی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: به منظور ارتقا و توسعه خدمات دولت الکترونیک و تسهیل و تسریع در ارایه خدمات به دانشجویان و دانش آموختگان بهره‌مند از خدمات رفاهی این صندوق، سامانه یکپارچه پرداخت و با پرداخت وام‌های دانشجویی عملیاتی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha