۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
اجرای قانون «حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا» از دیماه در اصفهان| مردم تخلفات را گزارش کنند
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان:

اجرای قانون «حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا» از دیماه در اصفهان| مردم تخلفات را گزارش کنند

اصفهان- مهدلو، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا هنوز در اصفهان عملیاتی نشده است و هیچ طلافروشی حق ندارد دستمزد طلا را به صورت درصدی محاسبه کند.

بهروز مهدلو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا در قانون جدید، اظهار داشت: اصلاحیه حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا از ۱۴ دی ماه سال جاری در اصفهان اجرا خواهد شد و با توجه به اینکه هنوز این امر عملیاتی نشده محاسباتی نیز انجام نداده‌ایم.

وی با توجه به برخی تخلفات در اصفهان در این زمینه افزود: در حال حاضر هیچ طلافروشی حق ندارد دستمزد طلا را به صورت درصدی محاسبه کند و اگر فروشنده‌ای به این شکل دستمزد طلا را محاسبه می‌کند مردم تخلف را از طریق سامانه ۱۵۲۶ به اداره کل امور مالیاتی اصفهان گزارش کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بیان داشت: در واقع حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا، مطالبه‌ای بود که پس از ۱۰ سال از اجرای قانون مالیات برارزش افزوده و اعتراض فعالان و فروشندگان طلا و جواهر و موانع ایجاد شده بر سر تولید و فروش مصنوعات طلا مطرح شده بود.

وی اضافه کرد: در نهایت، با پیگیری اهالی این صنف برای حذف این مالیات از اصل طلا و اصلاح این قانون، سرانجام در جلسه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر معافیت اصل طلا، جواهر و پلاتین در لایحه اصلاح این قانون رأی دادند.

مهدلو گفت: پس از ایرادات شورای نگهبان به موارد دیگر این قانون، در نهایت، اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده تأیید و در روز ۱۲ تیرماه سال جاری توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس طبق ماده ۲۶ قانون مالیات برارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، اصل طلا از مالیات برارزش افزوده معاف شد و تنها از اجرت و سود مصنوعات طلا مالیات دریافت می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بیان داشت: البته قانون به شرطی اصل طلا را از مالیات برارزش افزوده معاف کرده  است که طلافروشان معاملات خود را در سامانه جامعی که سازمان امور مالیاتی موظف به طراحی و ایجاد آن است ثبت کنند.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha