۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
مازاد درآمد مالیاتی به اردبیل تخصیص یافت| ضرورت تسریع در وصول معوقات
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل خبر داد

مازاد درآمد مالیاتی به اردبیل تخصیص یافت| ضرورت تسریع در وصول معوقات

اردبیل- قلیزاده، مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: مازاد درآمد مالیاتی در سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده به استان تخصیص پیدا کرد تا در کارهای مهم اجرایی و عمرانی هزینه شود.

ابراهیم قلیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تاکید مسئولان کشوری امسال هوشمندسازی نظام مالیاتی و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی مورد توجه است و قطعا تا پایان سال این برنامه اولویت‌دار تحقق پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا قانون پایانه‌های فروشگاهی را به معنای واقعی با هدف افزایش درآمدهای مالیاتی اجرایی و عملیاتی کنیم تا یک شرایط مطلوب و مناسب در نظام دریافت مالیات فراهم آید.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل به وصول درآمدهای مالیاتی دولت در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: وصولی ها ۱۳۷ درصد نسبت به برنامه تعریف شده تحقق پیدا کرده و سعی بر این است تا با تعامل مؤدیان و تلاش همکاران هدف‌گذاری امسال نیز در وصول درآمدهای مالیاتی تحقق پیدا کند.

قلیزاده یکی دیگر از رویکردهای این اداره کل را برون‌سپاری در حوزه نقل و انتقالات اعلام کرد و افزود: بسیاری از نقل و انتقالات در دفاتر اسناد رسمی که با تراکم کار در امور مالیاتی مواجه بود برون‌سپاری شده و با واگذاری به بخش غیردولتی سعی بر ارائه خدمات سریعتر و انجام اوراق مالیاتی به موقع است.

وی در مورد تمکین مالیاتی نیز بیان کرد: در سال ۹۹ خوداظهاری های مالیاتی به بیش از ۹۳ درصد رسید و اکثر مؤدیان و صاحبان مشاغل با خوداظهاری مالیات مورد نظرشان را تعیین و پرداخت کردند.

قلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سال‌های گذشته این خوداظهاری های مالیاتی کمتر از ۴۵ درصد بود اما با تلاش و پیگیری های انجام شده سعی بر برقراری تعامل و ارتباط دو سویه است.

وی بیان کرد: مازاد درآمد مالیاتی در سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده به استان تخصیص پیدا کرد تا در کارهای مهم اجرایی و عمرانی هزینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اهداف سازمان را در سال جاری اولویت قطعیت پرونده‌های مالیاتی و ابلاغ آن، تسریع در وصول معوقات مالیاتی و همچنین رعایت نظم و انضباط اداری و تسریع در بررسی تراکنش‌های بانکی و همچنین هدفمند کردن بخشودگی جرایم مالیاتی است که سعی بر تحقق این اهداف و برنامه‌ها داریم.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha