۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
هیچ اولویتی در بانک مرکزی بالاتر از تقویت ارزش پول ملی نیست| ماموریت اصلی؛ مهار تورم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

هیچ اولویتی در بانک مرکزی بالاتر از تقویت ارزش پول ملی نیست| ماموریت اصلی؛ مهار تورم

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هیچ اولویتی برای ما در مجلس و کمیسیون اقتصادی در بانک مرکزی مهم‌تر از تقویت ارزش پول ملی نیست.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ویژگی‌های رئیس کل بانک مرکزی و معرفی آن از سوی دولت اظهار داشت: معرفی رئیس کل بانک مرکزی از جمله اختیارات وزیر اقتصاد و امور دارایی است بنابراین در این زمینه طبیعتاً رایزنی‌هایی در دولت انجام می‌شود.

وی افزود: ما منتظر هستیم با توجه به شرایط ارزی کشور و به عبارتی تصمیمات عاجل درباره سیاست‌های ارزی که بعضا التهاباتی در کشور ایجاد کرده، انشالله هرچه سریعتر رئیس کل بانک مرکزی تعیین شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار این است که فردی در این جایگاه قرار می‌گیرد سابقه فعالیت‌های ارزی_ بانکی را داشته باشد لذا این فرد باید بتواند مشکلات نظام بانکی و مسائل ارزی را برطرف کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه اولویت اول نظام بانکی، مدیریت حوزه تورم در جامعه است، بیان داشت: فردی که برای بانک مرکزی انتخاب می‌شود باید بتواند سیاست‌های ارزی و پولی را که باعث ثبات وکاهش نرخ تورم می‌شود را عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: هیچ اولویتی برای ما در مجلس و کمیسیون اقتصادی در بانک مرکزی مهم‌تر از تقویت ارزش پول ملی نیست بنابراین مهم‌ترین مطالبه جدی ما از بانک مرکزی تقویت ارزش پول ملی است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: فردی که می‌خواهد برای این حوزه انتخاب شود طبیعتاً باید واجد شرایطی باشد که در حوزه مبانی علمی و در حوزه مبانی اجرایی شناختی از نظام بانکی و ارزی کشور داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha