۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
 آغاز عملیات احداث سد کله‌سر و هشتجین | تأمین آب شرب شهرها و روستاها  به سختی انجام می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل مطرح کرد؛

آغاز عملیات احداث سد کله‌سر و هشتجین | تأمین آب شرب شهرها و روستاها به سختی انجام می‌شود

اردبیل - جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آغاز عملیات احداث سد کله‌سر و هشتجین در هفته‌های آینده خبر داد.

عباس جنگی مرنی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیشترین آسیب درآمدی را از کرونا دیده به طوری که با تعطیلی آبدرمانی ها درآمد این شرکت به دلیل کاهش ورودی مسافران و گردشگران کمتر شده و همچنان این روند کاهشی در بخش درآمدها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در کنار این امر ما شرایط سختی را در تشدید تحریم‌های ظالمانه استکبار و خشکسالی ها شاهد بودیم به طوری که در ۵۰ سال اخیر نظیر این خشکسالی در کشور و استان اردبیل رقم نخورده بود.

جنگی مرنی افزایش ۴.۵ درجه‌ای دمای هوا را عامل اصلی تبخیر آب در منابع آب استان اعلام کرد و افزود: ما شرایط سختی را در منابع آب پشت سدها شاهد بودیم و به سختی قادر به تأمین آب شرب شهرها و روستاها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با اولویت نسبت به تأمین آب کشت و زرع‌ها بهاره‌ و تابستانی اقدام کردیم و کمترین تخصیص منابع آب را به بخش زراعت استان شاهد بودیم اما سعی کردیم با یک مدیریت مناسب منابع آب همشهریان را تأمین کنیم.

جنگی مرنی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت فاینانس بانکی برای پنج طرح حوزه آب و پایاب سدها اشاره کرد و ادامه داد: در همه مناطق استان به ویژه طرح آبرسانی بفراجرد برای تأمین آب شهروندان خلخال به سرعت اجرا شد و سعی کردیم تا در مناطق مختلف استان آب پایدار را برای همشهریان تأمین کنیم.

وی از آغاز عملیات احداث سد کله‌سر و هشتجین در هفته‌های آینده خبر داد و اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای در کنار تأمین منابع فاینانس بانکی ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی نیز جذب کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: امیدواریم با تأمین این منابع بانکی و فاینانس سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را در سطح استان شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha