۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
۷۵ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به کشاورزی قزوین اختصاص یافت
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی قزوین:

۷۵ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به کشاورزی قزوین اختصاص یافت

قزوین- معاون آب و خاک جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۷۵ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان برای کشت‌های پاییزه به بخش کشاورزی استان اختصاص یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد مستخدمی اظهار داشت: این میزان آب برای استفاده در سطح ۳۰ درصد از کشت های پاییزه اراضی کشاورزی استان قزوین اختصاص یافته است.

وی گفت: براساس الگوی کشت از ۱۰۰ درصد اراضی زراعی در استان قزوین ۵۰ درصد باید به کشت پاییزه اختصاص یابد، ۲۱ درصد نیز مربوط به کشت تابستانه است و ۲۹ درصد نیز باید آیش باشد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندس سازمان جهاد کشاورزی قزوین توضیح داد: آب اختصاص داده شده از محل سد طالقان مربوط به ۳۰ درصد از اراضی کشت پاییزه استان قزوین در سال زراعی جاری است که در شبکه آبیاری دشت قزوین انجام می شود.

مستخدمی از کشاورزان خواست: با توجه به خشکسالی، کاهش نزولات جوی و کاهش سهمیه آب، نسبت به استفاده مناسب از منابع آب تخصیصی توجه جدی داشته باشند و از هر گونه کشت مازاد که خسارات احتمالی را به برای آنها به دنبال دارد، خودداری کنند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با بارندگی های مناسب در پاییز و زمستان امسال و بهار سال آینده برای سال زراعی بعد، تخصیص آب از سد طالقان به بخش کشاورزی استان قزوین افزایش یابد و به ۱۰۰ درصد اراضی کشت پاییزه استان اختصاص یابد.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی قزوین همچنین از شرکت آب منطقه ای استان قزوین برای پیگیری تخصیص آب برای بخش کشاورزی استان در شرایط کم آبی حاضر قدردانی کرد.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha