۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
تاخیر ۱۴ ساله در بهره‌برداری از پروژه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تاخیر ۱۴ ساله در بهره‌برداری از پروژه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان

اصفهان – امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ با تاخیر ۱۴ ساله در حال بهره برداری است.

هاشم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای متولی توزیع و بهداشت آب شرب است، اظهار داشت: متولی تامین کننده آب شرکت آب منطقه‌ای و متولی اجرای سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ نیز همین شرکت است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان آب منطقه‌ای استان اصفهان فاز اضطرار سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ آماده بهره برداری است، افزود: باید توجه داشت که تامین اعتبار برای اجرای این پروژه کار بسیار سختی بود که با پیگیری‌های استاندار محقق شد.

بهره برداری از ۱۴ کیلومتر از سامانه دوم آبرسانی به اصفهان  
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از سامانه دوم آبرسانی به اندازه ۱۴ کیلومتر توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بهره برداری خواهد شد، افزود: این بخش از پروژه در تابستان‌ سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ محقق شده است و فشارهای تنش آبی را تعدیل کردیم.

وی با بیان اینکه موضوع سامانه دوم امروز دیگر پدافند غیرعامل نیست، ادامه داد: مردم اصفهان در ۱۱ سال گذشته در تابستان‌ها از کم آبی رنج می‌برند و مجبور بودیم با استفاده از چاه‌ها، افت فشار و قطع آب تابستان را بگذرانیم.

کاهش سرانه مصرف آب خانگی در اصفهان
امینی با بیان اینکه سرانه مصرف آب خانگی در استان اصفهان در سال ۹۸ از ۱۸۹ لیتر به ۱۵۸ لیتر رسیده است، ادامه داد: این میزان در دو سال گذشته به ۱۶۰ رسید و علت آن نیز شیوع کرونا بود.

وی با بیان اینکه سامانه دوم آبرسانی اصفهان باید سال ۸۶ تحویل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان می‌شد، اضافه کرد: سامانه اول آبرسانی شرب در سال ۱۳۸۶ بوده و هنوز این سامانه تحویل نشده است.

اصفهان ۱۶ درصد پرتی آب دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه سامانه تله متری و تله کنترل در ایامی که این پروژه اجرایی نشد، در دستور کار قرار گرفت و ما آب را از باغ بهادران تا انارک نائین توزیع کردیم، گفت: میزان پرت آب در استان اصفهان ۱۶ درصد است و این میزان در کشور کمترین است.

وی با بیان اینکه با اصلاح شبکه، مدیریت فشار و راه‌اندازی تیم های ارزیابی سعی کردیم پرت آب را کاهش دهیم، افزود: این در حالی است که در سال جاری ۶۲ میلیون متر مکعب آب در اصفهان با تانکر آبرسانی شدو

امینی با بیان اینکه منتظر اجرای طرح‌های آبرسانی به اصفهان هستیم، ابراز داشت: تونل سوم کوهرنگ، بهشت اباد و انتقال اب از خلیج فارس مورد توجه است و باید توجه داشت که مخزن زاینده رود دیگر پاسخگوی نیاز بارگذاری‌ها بر روی این محدوده نیست.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha