۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
اتوبوس برقی دو طبقه در راه بازار
رقابت در تولید ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود

اتوبوس برقی دو طبقه در راه بازار

شرکت ایکوپمک از یک اتوبوس برقی دو طبقه به نام جیول ای با پیشرانه الکتریکی به قدرت ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن متری مجهزبه یک باتری لیتیومی ۵۴۳ کیلو واتی رونمایی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: موتورهای الکتریکی و باتری بیشتر از وسایل حمل و نقل الکتریکی در حال پیشرفت و تغییر هستند. توسعه این فناوری‌ها می‌تواند یک مزیت اساسی برای خودروهای تجاری باشد. زیرا بسیاری از تولیدکنندگان درحال بررسی یا شروع استفاده از سیستم‌های پیشرفته جدید هستند. خودروسازان همواره به دنبال توسعه وسایل حمل و نقل ناوگان عمومی هستند، پارامترهای مهم برای تولید وسایل حمل و نقل عمومی، زمان شارژ، مقدار مسافت پیمایشی و قدرت حرکت است. تمرکز اصلی خودروسازان روی تولید اتوبوس‌ها معطوف شده که در کاهش آلایندگی شهرها تاثیر فراوانی دارد. یکی از شرکت‌هایی که در این راستا فعالیت دارد شرکت ایکوپمک است که در همکاری با یک شرکت اسپانیایی به نام بولاس که تامین کننده سیستم‌های درایو اتوبوس‌ها است، اتوبوس برقی دو طبقه‌ای به نام جیول ای را تولید کردند.

این اتوبوس دو طبقه با پیشرانه الکتریکی به قدرت ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن متری با یک باتری لیتیوم ۵۴۳ کیلو واتی راهی بازار خواهد شد. مشخصات فنی فوق گویای توسعه اتوبوس‌های برقی و افزایش رقابت در این بازار است. این اتوبوس دو طبقه قادر است که با یک بار شارژ ۴۰۲ کیلومتر را پیمایش کند که باتوجه به عملکرد اتوبوس‌ها در شهر، توان کافی برای جابجایی مسافران بدون نیاز به توقف را دارد.

ایکوپمک می‌گوید، جیول این نخستین اتوبوس تمام الکتریکی است که استانداردهای مربوط به ایمنی اتوبوس مسافری لندن را پاس می‌کند، این محصول در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد. ورود این محصول به ناوگان حمل و نقل عمومی لندن علاوه برکاهش آلودگی سبب افزایش ایمنی و هوشمندی نیز خواهد شد.

این اتوبوس در پایان سال میلادی جاری مراحل تست را آغاز و سه ماهه سال میلادی آینده همگام با توسعه تیراژ تولید به فروش خواهد رسید. این شرکت انگلیسی مدعی شده که از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ حداقل ۴ هزار دستگاه از این محصول را سایر کشورها نیاز دارند. از آنجایی که اتوبوس‌های درون شهری مسافت فراوانی را برای تردد در شهر پیمایش نمی‌کنند، مقدار توقف یک شب جهت شارژ کامل این خودرو کافی است که انرژی مورد نیاز برای حرکت در طول روز را تامین کند.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha