۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های کوچک و متوسط
معاون سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد

تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های کوچک و متوسط

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شرکت‌های کوچک و متوسط باید برای حضور در عرصه تجارت بین‌الملل از سوی شرکت‌های مدیریت صادرات و شتاب‌دهنده‌ها حمایت شوند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد نوری در جلسه با شرکت‌های مدیریت صادرات با تاکید بر شکل‌گیری و حمایت از تشکیل نهاد و تشکلی در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای پیگیری مطالبات شرکت‌های مدیریت صادرات و ساماندهی فعالیت‌ها، افزود: این نهاد باید با تعریف استانداردها، پایبندی به قوانین، ریل‌گذاری و شرایط عضویت مناسب، پذیرای شرکت‌های کوچک و کسب و کارهای جوان در عرصه تجارت باشد.
 
وی ادامه داد: شرکت‌های مدیریت صادرات، شرکت‌های ادغام، شتاب‌دهنده‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی نقش پررنگ و مهمی در صادرات و تجاری‌سازی شرکت‌های کوچک و متوسط دارند تا تولیدات و خدمات این شرکت‌ها استاندارد و صرفه مقیاس لازم برای حضور در بازارهای بین‌المللی و بزرگ را پیدا کند.
 
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات با اشاره به مشکلات بنگاه‌ها شامل تهیه مواد اولیه، تامین نیروی انسانی مجرب، مسائل بین‌الملل، مشکلات تامین ارز گفت: باید از مشکلات عبور کرد و به فکر راهکار و افزایش توان تولید و صادرات بنگاه‌ها بود و با حفظ استانداردها، رعایت قوانین مسیر فعالیت و تجارت شرکت‌ها تسهیل شود.
 
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شرکت‌های مدیریت صادرات محدود بود و به دلایل مختلف در قوانین حمایتی و بودجه‌ای کمتر دیده شده بودند، افزود: در سال ۱۴۰۰ و براساس شیوه‌نامه‌ای که در سایت سازمان نیز قابل دسترسی است، شرکت‌های مدیریت صادرات، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌هایی از این دست را مورد حمایت بودجه‌ای و غیر بودجه‌ای قرار خواهیم داد.
 
نوری با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه کرد: این شرکت‌ها ظرفیت‌های صادراتی زیادی دارند و محل مناسبی برای حضور و فعالیت شرکت‌های مدیریت صادرات هستند که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرند.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha