۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
تجارت الکترونیک؛ ۱۰ بازار بزرگ جهان
چین پر شتاب می تازد

تجارت الکترونیک؛ ۱۰ بازار بزرگ جهان

تجارت الکترونیک با رشد سالانه ۳۵ درصد در چین پیشتاز است در حالی که هند با وجود نیروهای متخصص در حوزه برنامه نویسی و جمعیتی در حدو اندازه چین در بین ۱۰ بازار بزرگ جهان در حوزه تجارت الکترونیک نیست.

بازار؛ اقتصاد دیجیتال: صنعت تجارت الکترونیک طی سالهای گذشته شاهد رشد قابل توجهی بوده است و این امر با توسعه فناوری همراه بوده است. تجارت الکترونیک به هر کسی در جهان این امکان را داد که بدون نیاز به مراجعه به فروشگاه هاو با مراجعه به وب سایت واقعی مارک ها  آنچه را که می خواهند با یک کلیک خریداری کنند.

همچنین شرکت ها می توانند از راه حل های اینترنت اشیا برای جمع آوری سریعتر داده ها و پاسخگویی به مشتریان در زمانی واقعی استفاده کنند. علاوه بر این به رشد صنعتی که چین بزرگترین بازار آن است، کمک می کند.

۱- چین

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

چین در حال حاضر بزرگترین بازار تجارت الکترونیک در جهان است، با فروش آنلاین سالانه ۶۷۲ میلیارد دلار.

 تجارت الکترونیکی ۱۵.۹ درصد از کل خرده فروشی را به خود اختصاص داده است. چین همچنین یکی از سریعترین رشد سالانه  دربازارهای تجارت الکترونیک با نرخ ۳۵ درصد را دارا است. محبوب ترین وب سایت های تجارت الکترونیکی علی بابا  Alibaba وتائو بائو  Taobao هستند.

۲- آمریکا

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

 ایالات متحده آمریکا با فروش آنلاین سالانه ۳۴۰ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. سهم  تجارت الکترونیکی  از کل خرده فروشی های این کشور ۷.۵ درصد  را شامل می شود و از جمله معروف ترین سایت های تجارت الکترونیک آمریکا آمازون و eBay هستند. البته این دو برند  به ویژه آمازون به مراتب فروش بیشتری از شرکت های چینی در سراسر جهان دارند و می توان مدعی شد سهم زیادی از خرده فروشی جهان به روش تجارت الکترونیک را بر عهده دارند.

۳- انگلستان

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

علیرغم اندازه کوچک انگلستان، این  کشور یکی از بازارهای مهم تجارت الکترونیک است، زیرا با فروش آنلاین سالانه ۹۹ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد و تجارت الکترونیکی سهمی ۱۴.۵ درصد از کل خرده فروشی را تشکیل می دهد. آمازون بریتانیا، ارگوس Argos  وپلی  دات کام  Play.com بزرگترین سایت های  تجارت الکترونیک انگلستان است.

۴- ژاپن

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

ژاپن با فروش آنلاین سالانه ۷۹ میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار گرفت و تجارت الکترونیکی ۵.۴ درصد از کل خرده فروشی را به خود اختصاص داده است. راکیوتن  Rakuten محبوب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک در ژاپن است. این شرکت وب سایت های زیادی را در سراسر جهان خریداری کرده است.

۵- آلمان

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

آلمان دومین بازار بزرگ تجارت الکترونیک در اروپا بعد از انگلستان است، با فروش آنلاین سالانه ۷۳ میلیارد دلار. تجارت الکترونیکی ۸.۴ درصد از کل خرده فروشی ها را به خود اختصاص داده است  و در میان بزرگترین سایت های تجارت الکترونیک "آمازون" وجود دارد. ای بی "Ebay" و همچنین شرکت "Auto" در  آلمان بازارها را در دست دارند.

۶- فرانسه

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

فرانسه با فروش آنلاین سالانه ۴۳ میلیارد دلار در رتبه ششم این فهرست قرار دارد و تجارت الکترونیکی ۵.۱ درصد از کل خرده فروشی را به خود اختصاص داده است و در بین معروف ترین سایت های تجارت الکترونیک اودیگو " Odigeo "  و سی دیسکانت  "C Discount" و " آمازون "در فرانسه حضوری برجسته دارند.

۷- کره جنوبی

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

ارزش سالانه فروش آنلاین در کره جنوبی ۳۷ میلیارد دلار است و در رتبه هفتم قرار دارد، تجارت الکترونیکی ۹.۸ درصد از کل خرده فروشی را به خود اختصاص داده است.

 از جمله بزرگترین سایت های تجارت الکترونیک در کشورجی مارکت  "G-Market" و " کوپانانگ" است.

۸- کانادا

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

آمازون بر بازار تجارت الکترونیک کانادا تسلط دارد و پس از آن Costco با فروش سالانه آنلاین در این کشوربر بازار خرده فروشی می تازند.  ۳۰ ‌میلیارد دلارحجم  تجارت الکترونیکی ۵.۷ درصد از کل خرده فروشی را به خود اختصاص داده است و کانادا در این لیست جایگاه هشتم را از آن خود کرده است.

۹- روسیه

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

اگرچه روسیه بیشترین تعداد کاربران اینترنت را در اروپا دارد اما  تجارت الکترونیکی آن تنها ۲ درصد از کل خرده فروشی را به خود اختصاص می دهند. این کشور با فروش آنلاین سالانه ۲۰ میلیارد دلار در رتبه نهم این فهرست قرار داردسیتی لینک Citilink واو زون Ozone بزرگترین خرده فروشان فعال  آنلاین در روسیه هستند.

۱۰- برزیل

تجارت الکترونیک؛ ده بازار بزرگ جهان

برزیل با فروش آنلاین سالانه ۱۹ میلیارد دلار در رتبه دهم قرار دارد و تجارت الکترونیکی ۲.۸ درصد از کل خرده فروشی را شامل می شود. مرکادو لیبر  Mercado Libre وبی تو دبلیو B۲W جزو پر طرفداران خریداران برزیلی هستند که به شکل اینترنتی خرید می کنند.

 نکته جالب توجه  این موضوع جای خالی کشوری به بزرگیو پر جمعیتی هند در ای نلیست است. ظاهرا  نفش طبقه متوسط و دسترسی عموم مردم به اینترنت  بسیار حائز اهمیت است وگرنه هند به لحاظ نرم افزاری و وجود مهندسان برنامه نویس  شهره عام و خاص  است.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha