۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
حذف ارز ترجیحی از اقتصاد کشور همزمان با پوشش فراگیر بیمه؛ چند نرخی شدن ها فساد آور هستند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بازار مطرح کرد

حذف ارز ترجیحی از اقتصاد کشور همزمان با پوشش فراگیر بیمه؛ چند نرخی شدن ها فساد آور هستند

محبی عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: ارز ترجیحی زمانی باید حذف شود که بیمه‌ها در کشور پوشش ۱۰۰ درصدی پیدا کنند و دولت یارانه دارو را به طور مستقیم به جیب مردم بریزد.

 بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به حذف ارز ترجیحی در کشور گفت: موضوع حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مطرح شد لذا یکی از مخالفین جدی این موضوع به ویژه در حوزه استفاده این ارز در تامین دارو بنده بودم.

وی با بیان اینکه شرایط کشور شرایط ویژه‌ای است، تاکید کرد: مردم در یک فشار تورمی بی سابقه ای قرار دارد لذا در این شرایط اگر ما در حوزه تامین دارو، ارز ترجیحی را حذف می کردیم همان داروی موجود ناگهان به انبارهایی میرفت و ما با یک خلاء بزرگ مواجه می‌شدیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: از سوی دیگر گرانی دارو در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

نجم آبادی ادامه داد:اینکه گفته می‌شود ارز ترجیحی باعث فساد است تردیدی در آن نیست لذا هر جا که دو نرخی و چند نرخی شدن اتفاق می‌افتد دلالان و واسطه گران به سمت مجموعه‌هایی حرکت می‌کنند و از خلاء ایجاد شده سوء استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ارز ترجیحی باید به مرور از اقتصاد کشور حذف شود اظهار داشت: البته ارز ترجیحی زمانی باید حذف شود که بیمه‌ها در کشور پوشش ۱۰۰ درصدی پیدا کنند و دولت یارانه دارو را به طور مستقیم به جیب مردم بریزد.

این نماینده مجلس تاکید کرد : در زمینه کالای اساسی هم بنده معتقدم یارانه‌ها باید تحت عنوان یک کارت اعتباری  به حساب سرپرست خانوار واریز شود و نهایتاً قیمت‌ها آزاد شود.

نجم آبادی تصریح کرد: اگر این جراحی‌ها صورت پذیرد فضای اقتصاد کشور رقابتی شده و در فضای رقابتی ما می توانیم به شرایط مطلوب خود بازگردیم.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha