۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
 ورود ایران به سازمان شانگهای، خنثی کننده تحریم‌ها خواهد بود
کارشناس مسائل سیاسی:

ورود ایران به سازمان شانگهای، خنثی کننده تحریم‌ها خواهد بود

ثروتی، کارشناس مسائل سیاسی گفت: فشارها و تحریم هایی که از ناحیه آمریکای جنایت کار و هم پیمانان او ایجاد می شد، با ورود ایران به سازمان شانگهای تا حد زیادی خنثی خواهد شد.

به گزارش بازار، هادی ثروتی با بیان اینکه تعاملات در نظام بین الملل می تواند از سطوح راهبردی مختلفی تحت شعاع قرار بگیرد، گفت: تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در نظام بین الملل از مولفه های راهبردی هستند که بر نوع روابط اثرگذار هستند و منافع ملی هر کشور را در جهان تعیین می کنند.

وی عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای را یک ورود بسیار مبارک توصیف کرد و افزود: فشارها و تحریم هایی که از ناحیه آمریکای جنایت کار و هم پیمانان او ایجاد می شد، با ورود ایران به سازمان شانگهای تا حد زیادی خنثی خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تصریح بر این موضوع که نوع همکاری های منطقه ای و بین المللی می تواند در مجموعه خنثی بسیاری از برنامه های تحریمی آمریکا باشد، به گروه اقتصادی «بریکس» اشاره و بیان کرد: بریکس را کشورهای نوظهور اقتصادی تشکیل می دهند و به دلیل مولفه های مثبتی که دارند می توانند تأثیرگذار باشند.

وی درباره بریکس توضیح داد و بیان کرد: اعضای پیمان بریکس کشورهایی هستند که توانستند در نظام توزیع قدرت جدید در سطح بین الملل رشد کنند و به خصوص در حوزه اقتصادی در جهان خودشان را مطرح کنند. جمهوری اسلامی ایران اگر بتواند نوعی تعامل و همکاری را در سطح بین الملل برای خود با کشورهای عضو این گروه ایجاد کند، می تواند وارد این گروه شده و قطعاً تأثیرات مثبت آن قابل لمس خواهد بود.

ثروتی با بیان اینکه پیوستن ایران به سازمان شانگهای می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از فضای بین الملل را حل کند، عنوان کرد: طبیعتاً ورود به بریکس بیشتر می تواند ایران را در تحرکات بین الملل اثرگذار کند و مولفه های منفی که علیه ایران شکل می گیرد را خنثی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی برگ برنده آمریکا را تحریم ها دانست و عنوان کرد: آمریکا از این حربه علیه تمام مخالفان خود از جمله چین، ایران، روسیه و برخی از کشورهای دیگر اعمال کرده‌اند. در نظام بین الملل جدید در شرایطی که معادلات بر هم خورده است، یک کشور نمی تواند به صورت یک جانبه حرکت کند.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha