۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
 ۸۰ درصد واکسن‌های وارداتی، در ۲ ماه اخیر خریداری شده‌اند
معاون فنی و گمرکی سازمان گمرک ایران:

۸۰ درصد واکسن‌های وارداتی، در ۲ ماه اخیر خریداری شده‌اند

جمال ارونقی، معاون فنی گمرک، با بیان اینکه واکسن‌های وارداتی در حداقل زمان وارد کشور می شوند، گفت: نزدیک به ۸۰ درصد واکسن‌های وارد شده به کشور ظرف دو ماه گذشته صورت گرفته است.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به ورود دو میلیون دوز واکسن در روز سه شنبه گفت: با ورود این محموله، ۵۵ محموله واکسن وارد کشور شده است و جمع واکسن هایی که از گمرک تاکنون ترخیص شده است به ۶۰ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دوز می رسد.

وی از طبقه بندی واکسن های وارداتی در ۹ دسته گفت و بیان کرد: واکسن چینی سینوفارم به میزان ۳۲ محموله و بیش از ۵۰ میلیون دوز، از ژاپن سه محموله و دو میلیون ۹۱۱ هزار دوز، از ایتالیا یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز، آسترازنکا از چین یک میلیون و ۴۴۹ دوز، از روسیه واکسن اسپوتنیک ۱۲ محموله به میزان یک میلیون و ۳۴۵ هزار دوز، آسترازنکا از روسیه به تعداد دو محموله و ۹۶۳ هزار دوز، یک محموله از کره جنوبی به تعداد ۷۰۰ هزار دوز و از اتریش دو محموله آسترازنکا به تعداد ۶۵۰ هزار و نهایتاً از هندوستان یک محموله ۱۲۵ هزار دوز واکسن بهارات را وارد کردیم.

معاون فنی و گمرکی سازمان گمرک ایران تصریح کرد: تمام واکسن های اشاره شده در حداقل زمان ممکن و با کمترین تشریفات وارد کشور شده است تا امر واکسیناسیون در کشور تسریع شود.

وی درباره محموله های آینده واکسن اظهار کرد: اینکه چه میزان واکسن قرار است خریداری و وارد کشور شود توسط وزارت بهداشت برنامه‌ریزی می شود. نزدیک به ۸۰ درصد واکسن های وارد شده به کشور ظرف دو ماه گذشته صورت گرفته است و ۲۰ درصد از آن‌ها در ماه های قبل وارد کشور شده است.

جمال ارونقی از واردات واکسن با سرعت زیاد به کشور خبر داد و اشاره کرد: محموله های پنج میلیون دوزی که توسط هلال احمر خریداری شده است در حال واردات است و در مهر ماه نیز ۳۰ میلیون دوز نیز خود هلال احمر وارد خواهد کرد.

وی از اعطای مجوز برای واردات واکسن «جانسون اند جانسون» خبر داد و گفت: به احتمال زیاد ظرف هفته آتی این واکسن وارد کشور خواهد شد اما گمرک به صورت دقیق از زمان واردات واکسن اطلاع ندارد و معمولاً ۲۴ ساعت قبل، از این موضوع مطلع می شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha