۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
صدر نشینی تسلا در لیست خودروهای الکتریکی برگزیده| باتری‌ های ۲۰۰ کیلوواتی انتخاب خودروسازان بزرگ
بازار گزارش می‌دهد

صدر نشینی تسلا در لیست خودروهای الکتریکی برگزیده| باتری‌ های ۲۰۰ کیلوواتی انتخاب خودروسازان بزرگ

به تازگی لیستی از خودروهای الکتریکی بر اساس عملکرد و مصرف انرژی منتشر شده است که در آن تسلا همچنان نسبت به سایر برندهای خودروسازی پیشتاز است.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی لیستی از خودروهای الکتریکی در آمریکا بر اساس عملکرد و مصرف انرژی منتشر شده است که شامل ده‌ها خودرو می شود و از جمله صدر نشینان و تازه واردهای این لیست می توان به لوسید ایر، ریوانی آر۱ اس و آر۱ تی اشاره کرد. لیست مذکور بر اساس مصرف انرژی ترکیبی در رانندگی شهری و برون شهری انتخاب شده است.  

با این حال باید ذکر کرد که مقایسه کلی ما بین خودروها است، علاوه بر این مصرف انرژی ذکر شده در برخی از خودروهای منتخب  بر اساس نتایج واقعی و آزمایش حقیقی به دست نیامده است و طی بررسی خودروها شاهد قرار گیری پورشه تایکان و تایکان کراس توریسمو در رتبه‌های نخست جدول هستیم که این خودروها به عنوان گزینه اسپرت الکتریکی شناخته می‌شوند. از سویی دیگر کار آمدترین خودروهای برقی جدول تلفات انرژی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

کار آمد ترین خودروی برقی به طور کلی و صرف نظر از پیشرانه، تسلا مدل۳ استاندارد با طول پیمایش استاندارد و محور محرک عقب است؛   چرخه ترکیبی این خودرو در بزرگراه ۲۵۳ کیلومتر بر وات است

تسلا در مقام نخست الکتریکی‌ ها
کار آمد ترین خودروی برقی به طور کلی و صرف نظر از پیشرانه، تسلا مدل۳ استاندارد با طول پیمایش استاندارد و محور محرک عقب است؛   چرخه ترکیبی این خودرو در بزرگراه ۲۵۳ کیلومتر بر وات است. دومین نسخه تسلا مدل۳ برد بلند چهار چرخ محرک است که این محدود پیمایش ۲۵۶ کیلومتر بر وات است. در این نسخه باتری قوی تر مورد استفاده قرار گرفته است. سومین خودرو برتر هیوندای آیونیک الکتریکی با ۲۵۳ کیلومتر بر وات است که چند سالی است به عنوان یکی از کار آمدترین خودروهای برقی معرفی می شود.

هیوندای آیونیک با ۲۵۳ کیلومتر بر وات می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۱۵۷ کیلومتری را پیمایش کند. این محصول کره‌ای چند سالی است عنوان یکی از خودروهای موفق در بازار الکتریکی ها را به خود اختصاص داده است،  با این حال، باید به خاطر داشته باشیم که این یک ماشین بزرگ نیست و دارای یک باتری نسبتاً کوچک (۳۸.۳ کیلووات ساعت) است.

نکته قابل توجه در این لیست حضور محصولات پیکاپ تمام الکتریکی است، یکی از پیکاپ‌های موجود در این رتبه بندی ریویان آر۱ تی است که می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی معادل ۲۹۹ کیلومتر را پیمایش کند

باتری‌های ۲۰۰ کیلو واتی انتخاب آینده خودروسازان
نکته قابل توجه در این لیست حضور محصولات پیکاپ تمام الکتریکی است، یکی از پیکاپ‌های موجود در این رتبه بندی ریویان آر۱ تی است که می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی معادل ۲۹۹ کیلومتر را پیمایش کند. این پیکاپ در رقابت با محصولات شرکت های خودرو سازی فورد، جنرال موتورز و تسلا طراحی و تولید شده است.

نسخه اس یو وی این محصول نیز با یک بار شارژ می‌تواند ۳۰۳ کیلومتر را پیمایش کند. این دو محصول بزرگترین ابعاد خودرو را در میان همکلاسان در بازار دارند، باتری خودروهای مذکور  ۱۳۵ کیلو واتی است که به لطف چهار موتور الکتریکی می‌توانند سه برابر قدرت بیشتر از سایر محصولات تولید کنند. گفتنی است که شاسی و پلت‌فرم ریویان به دلیل حضور باتری و پیشرانه‌های قدرتمند تقویت شده که ارتعاش ناشی از دوران منجر به کاهش راحتی در رانندگی نشود و بتواند سفری راحت برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.  

صدر نشینی تسلا در لیست خودروهای الکتریکی برگزیده| باتری‌ های ۲۰۰ کیلوواتی انتخاب خودروسازان بزرگ

آن طور که به نظر می‌رسد خودرو سازان در دنیا به زودی به سمت استفاده از باتری‌های ۲۰۰ کیلو واتی برای توسعه محصولات شان پیش خواهند رفت. البته در کلاس خودروهای کوچک مانند تسلا مدل ۳ حضور باتری ۱۲۴ کیلو واتی تثبیت خواهد شد.

نکته قابل تامل در این لیست، قرار گیری شرکت خودروسازی شورولت در رتبه هشتم با محصول بولت است، هر چند که بولت در ماه‌های اخیر به دلیل آتش سوزی حواشی فراوانی را ایجاد کرد، اما در بررسی‌های انجام شده به دلیل عملکرد مناسبی که در مصارف شهری از خود نشان داده، جایگاه هشتم را توانسته کسب کند.

در رتبه پانزدهم و شانزدهم این لیست محصولات ب‌ام‌و با مدل i۳ و i۳s قرار گرفته است، این خودرو کراس اوور با یک بار شارژ می‌تواند ۳۳۰ کیلومتر را پیمایش کند. این مقدار پیمایش با یک بارشارژ و عدم ایجاد دردسر نگهداری برای راننده مقام نهم و دهم را کسب کرده است. دلیل کسب این مقام، ضعف در قوای تولیدی و کاهش کیفیت سفر است. هرچند که این خودروساز آلمانی توسعه محصولات الکتریکی را برپایه پلت فرم این خودرو در برنامه دارد. ب‌ام‌و i۳ توانست جایگاه ویژه در بازارهای جهانی برای محصولات الکتریکی کسب کند.

مقام‌های نخست و حتی میانی لیست منتشر شده بر اساس عملکرد خودروهای برقی به شرکت خودروسازی تسلا دارد که این مساله  به معنای پیروزی شرکت‌های استارت آپی نسبت به تاریخچه و سابقه برندهای خودروسازی در دنیا است

کیا در صدر محصولات آسیایی
مقام هفدهم این لیست متعلق به شرکت خودروسازی کیا با محصول نیرو است، نیرو با یک بار شارژ می‌تواند پیمایش مفید ۲۷۴ کیلومتری را داشته باشد. این محصول کره‌ای گوی سبقت را از سایر برندهای آسیایی در بازارهای جهانی ربوده و بهترین جایگاه فروش را به خود اختصاص داده است.

رتبه هجدم این لیست نیز به شرکت خودروسازی نیسان با محصول اقتصادی لیف می‌رسد، نیسان سال‌هاست با عرضه این محصول پیشتاز توسعه خودروهای برقی در بازارهای جهانی است.

باید دقت داشت در این لیست پیشرفت تسلا نسبت به سایر غول‌های خودروسازی قابل مشاهده است، مقام‌های نخست و حتی میانی لیست منتشر شده بر اساس عملکرد خودروهای برقی به این خودروساز نوپا تعلق دارد. این مساله به معنای پیروزی شرکت‌های استارت آپی نسبت به تاریخچه و سابقه برندهای خودروسازی در دنیا است. آنطور که به نظر می‌رسد، به زودی تسلا صدرنشین تولید و فروش خودروهای برقی در بازارهای جهانی خواهد شد.

این لیست به دلیل ترغیب مشتریان در بازار و بررسی عملکرد خودروسازان در خصوص ارائه محصولات الکتریکی تهیه شده است، در بازارهای آمریکا و اروپا استفاده از محصولات الکتریکی که مصرف انرژی پایینی داشته باشند، سبب کاهش یا معافیت پرداخت از مالیات خواهد شد، همچنین از سویی استهلاک خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی صفر است که همه این موارد سبب این می شود که مشتریان بازار خودرو به سمت خرید محصولات الکتریکی ترغیب شوند.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha