۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری سقف ندارد
رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت:

پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری سقف ندارد

رضوی، رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت گفت: پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری سقفی ندارد.

به گزارش بازار، سجاد رضوی افزود: خدمات ناباروری در بیمه‌های پایه در مراکز دولتی از سال‌های قبل تحت پوشش بود، ولی به علت محدودیتی که در مرکز دولتی وجود داشت و متقاضیان زیاد؛ جهت گسترش خدمات مربوطه از سال قبل بررسی‌ها شروع شد.

او ادامه داد: درجلسه شورای عالی که سال قبل برگزار شد پذیرفته شد که در بخش‌های غیر دولتی هم بیمه‌های پایه مورد قبل قرار گیرد و خرید خدمت انجام شود و این خرید خدمت باید براساس الگوهای اقتصادی و علمی صورت بگیرد.

رضوی تصریح کرد: فراگیری بیمه‌ای درمان‌های ناباروری از زمان ابلاغ لازم الاجرا بوده است و تا این لحظه بسیاری از ابهامات استانداردهای این ابلاغیه مورد بررسی قرار گرفته و در حال رسیدگی است. این ابلاغیه از ۲ شهریور ماه صورت گرفته است و سازمان‌های بیمه باید در بخش‌های دولتی و عمومی غیر دولتی این خرید خدمت را انجام دهند.

او افزود: هزینه درمان‌های ناباروری به قدری بالاست که در سایر نقاط دنیا هم بیمه‌ها به راحتی زیر بار نمی‌روند، ولی با توجه به سیاست‌های جمعیتی که در کشورمان وجود دارد و همتی که مسئولان در سرمایه گذاری در این بخش دارند شورای عالی بیمه با افتخار روند گسترش خدمات بیمه‌ای این درمان را پذیرفته است، هزینه درمان ناباروری سقف پرداخت ندارد فقط تا ۳ دوره در یک سال و کلا ۶ دوره این خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه‌ای خواهد بود.

رضوی گفت: شرط سنی برای خانم‌ها ۴۲ سال است که البته پس از آن هم خدمات حمایتی انجام می‌پذیرد.

رضوی ادامه داد: خدمات درمان ناباروری هم برای زوجین که فاقد فرزند هستند و هم برای افرادی که دارای فرزند هستند ارائه خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha