۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
نیازمند استحمام فکری در کارگزاران نظام برای تحقق شعار سال هستیم
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

نیازمند استحمام فکری در کارگزاران نظام برای تحقق شعار سال هستیم

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: برای تحقق شعار سال به استحمام فکری در کارگزاران نظام از جمله مدیران دولتی، اساتید و دانشگاه ها نیاز داریم.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره نام گذاری سال با عنوان «جهش تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نام گذاری امسال پیش زمینه هم دارد زیرا هم قیمت جهانی نفت رو به کاهش است و هم این که ضرورت ایجاد اشتغال و پایداری اشتغال در کشور و تامین نیازهای کشور با توجه به تشدید تحریم ها افزایش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: ما کشور ۸۰ میلیونی هستیم که از کل کشورهای منطقه بیشتر مصرف می کنیم و با توجه به کاهش درآمد ارزی به دلیل تحریم ها، سیاست خود اتکایی که باعث جهش تولید است می تواند خیلی از نیازهای کشور را تامین می کند.

چوپانی با تاکید بر این که لازمه جهش تولید این است که کارگزاران نظام جهش فکری داشته باشند و نگرش های خود را مبتنی بر آن تغییر دهند، گفت: برای تحقق شعار سال به استحمام فکری در مدیران، کارگزاران، اساتید و دانشگاه ها نیاز داریم.

وی طراحی و معماری نقشه راه جهش تولید از طریق سیستم های حاکمیت را بسیار مهم و تسریع کننده این شعار برشمرد و ادامه داد: قطعا تولید، مادری است که تمام نیکی در داخل آن پرورش پیدا می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه به ظرفیت های بالقوه گلستان در زمینه تولید پرداخت و گفت: در استان می توانیم درتمام عرصه های تولید جهش داشته باشیم؛ به عنوان مثال در حوزه کشاورزی افزایش بهره وری زمین ها یا در حوزه مصرف آب سیاست صرفه جویی و استفاده بهینه از آب را دنبال را باید کنیم.

وی ادامه داد: در بخش ساختمان باید مسکن ملی را در دستور کار قرار بدهیم و مسکن ارزانتر و بهتر در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

چوپانی تصریح کرد: سیاست های پولی و بانکی کشور باید به گونه ای طراحی شود تا بهره های بانکی را برای مسکن کاهش دهد و خرید مسکن را برای شاغلین ارزانتر کند تا ۳۰ درصد حقوق شاغلان صرف بهره بانکی نشود.

وی با بیان این که در داخل کشور ظرفیت بالقوه برای تامین نیازهای صنعتی وجود دارد گفت: وقتی درآمدهای ارزی را صرف واردات می کردیم صنایع داخلی دچار غفلت شد و خود به خود بیکاری شکل گرفت ولی از وقتی تحریم شدت گرفت صنعت خود اتکاتر شد.

چوپانی با تاکید بر این که وقتی صحبت از جهش تولید می شود منظور همه عرصه های تولید است، خاطرنشان کرد: اندیشه و تولید فکر خوب هم نوعی تولید است؛ خودِ تولیدِ فکر، محصول تولیدی مورد نیاز جامعه را هم خوب عرضه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha