۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
توزیع ۲۱۳ هزار تن نهاده دام و طیور بین دامداران و مرغداران استان همدان
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

توزیع ۲۱۳ هزار تن نهاده دام و طیور بین دامداران و مرغداران استان همدان

همدان - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از توزیع ۲۱۳ هزار تن نهاده دام و طیور بین دامداران و مرغداران استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، حسین فضلی با بیان اینکه دامداران استان همدان و دامدارهای سنتی بیشتر علوفه دام‌های خود را از مزارع دیم به دست می‌آورند که متأسفانه امسال به دلیل خشکسالی تأمین علوفه برای دام‌ها کاهش پیدا کرده است، گفت: در سطح مزارع دیم تولید علوفه کاهش پیدا کرد و تأمین علوفه مورد نیاز باقیمت بالا مواجه شد.

وی با بیان اینکه این امر باعث شد دامداران دام‌های خود را به کشتارگاه بدهند؛ اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده استان همدان جز استان‌های مشمول طرح خشکسالی شد و از محل خشکسالی نهاده‌های خوبی به استان تعلق گرفت که توسط معاونت تولیدات دامی بین عشایر، دامداران سنتی، شیری و صنعتی توزیع شد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: از ابتدای سال جهت تشویق دامداران برای نگهداری دام‌های خود ۲۱۳ هزار تن نهاده دام و طیور تخصیص گرفته شد که بین دامداران و مرغ داران توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۴ هزار تن در دو پارت آخر علوفه صرفاً برای بحث خشکسالی برای دامداری‌های سنتی و عشایری توسط معاونت بهبود تولیدات دامداری با توجه به ظرفیت، تعداد دام‌ها و طرح پلاک گذاری دام‌ها در بین دامداران توزیع شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha