۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
دو نظریه برای افزایش ارزش پول ملی| صیانت از پول ملی مبنای عمل دولت شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

دو نظریه برای افزایش ارزش پول ملی| صیانت از پول ملی مبنای عمل دولت شود

زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید بحث های مبنایی در زمینه افزایش ارزش پول ملی در تیم اقتصادی دولت حل و فصل شود و واقعاً به یک مبنا و یک رویکرد واحد در جهت صیانت از پول ملی برسیم.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار؛ با اشاره به راهکارهای افزایش ارزش پول ملی گفت: ما دو تفکر اقتصادی در این زمینه داریم؛ یک عده معتقدند که ما باید ارزش واقعی پول ملی را حفظ کنیم و یک عده معتقدند باید ارزش پول ملی حفظ شود و این دو متفاوت از هم هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی معتقدند اگر ما تورمی در جامعه داریم به تبع آن قیمت ارز هم باید افزایش پیدا کند اما عده ای معتقدند که نه، این ارتباطی ندارد و ما می توانیم از پول ملی خودمان صیانت کنیم آن هم علی رغم تورم موجود در اقتصاد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: به نظر بنده باید بحث های مبنایی در این زمینه در تیم اقتصادی دولت حل و فصل شود و واقعاً به یک مبنا و یک رویکرد واحد در جهت صیانت از پول ملی برسیم که به نظر بنده این مسئله مهم ترین قدم در این موضوع است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که شیوه های متعددی در راستای افزایش ارزش پول ملی وجود دارد، گفت: افزایش نرخ تولید، افزایش جی دی پی ، مثبت کردن تراز پرداخت ها، افزایش صادرات و تراز مثبت تجاری از جمله مباحثی است که می تواند از پول ملی صیانت کند.

وی با اشاره به تاثیر منضبط کردن بانک ها در افزایش ارزش پول ملی گفت: در کنار این موضوع منضبط کردن دولت در زمینه برداشت از منابع بانک مرکزی و پرداخت بدهی خود به بانک ها از جمله مسائلی است که منتظریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی بسته ای را در این زمینه طراحی کرده و به فراخور زمان اجرایی کند.

وی تاکید کرد: اگر این سلسله اقدامات عملیاتی شود حتماً پول ملی تقویت شده و به تبع آن قیمت دلار هم کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha