۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
۱۵ مهر ماه پایان ریل گذاری راه آهن همدان – سنندج | استاندار کردستان وعده خود را تمدید کرد
کردستانی‌ها در انتظار شنیدن سوت قطار؛

۱۵ مهر ماه پایان ریل گذاری راه آهن همدان – سنندج | استاندار کردستان وعده خود را تمدید کرد

سنندج- شهریور ماه زمان پایانی ریل‌گذاری راه آهن همدان – سنندج اعلام شده بود که استاندار کردستان این زمان را تمدید کرده و حالا از ۱۵ مهر ماه به عنوان پایان پروژه نام برده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، داستان اتصال کردستان به خط ریلی کشور سالهاست که در دستور کار قرار گرفته و علیرغم تمامی وعده های داده شده در دو دهه اخیر، هنوز هم این پروژه به سرانجام نرسیده است.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان از زمان حضور در این استان تاکنون چندین وعده برای افتتاح پروژه راه آهن همدان – سنندج را مطرح کرده است ولی هر بار این وعده ها تمدید شده و هنوز هم دادن وعده های جدید نیز برای تعیین تکلیف این پروژه ادامه دارد.

در حالی که هم استاندار کردستان و هم اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی وعده افتتاح پروژه راه آهن همدان – سنندج را قبل از پایان دولت روحانی اعلام کرده بودند که بعد از رفتن دولت دوازدهم نیز تاکنون دو وعده دیگر استاندار کردستان برای اتمام عملیات ریل گذاری این مسیر اعلام شده است و این دو وعده نیز رنگ واقعیت به خود نگرفتند.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان قبلا شهریور ماه را پایان مدت زمان ریل گذاری راه آهن همدان – سنندج اعلام کرده بود که بار دیگر این زمان تمدید شده و حال وی ۱۵ مهر ماه را به عنوان زمان جدید پایان این پروژه مهم و زیرساختی در استان اعلام می کند.

استاندار کردستان شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از پروژه های عمرانی استان، اظهار کرد: یکی از وعده‌هایی که به مردم دادم، اتمام پروژه راه‌آهن همدان – سنندج در دوره خدمت ام بود که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، کار ریل گذاری آن تا نیمه اول مهر امسال پایان می‌یابد و پیمانکار آن را تحویل می‌دهد.

قطعی برق عامل اصلی کندشدن احداث پروژه راه آهن همدان - سنندج

وی با اشاره به اینکه مجموعه عواملی مانند قطعی برق و کمبود سیمان باعث تاخیر در اجرای پروژه راه آهن همدان – سنندج شد، افزود: از کل مسیر ۱۵۱ کیلومتری آن، ریل گذاری هفت کیلومتر آن باقی مانده است که تا ۱۵ مهر به اتمام می‌رسد.

استاندار کردستان با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ متر تا یک کیلومتر ریل گذاری انجام می شود، ادامه داد: ۱۵ مهرماه به صورت آزمایشی لوکوموتیو از این مسیر عبور خواهد کرد و کار نهایی شدن و بهره‌برداری از آن نیز یک ماه تا ۴۵ روز بعد انجام می‌شود.

در حالی که بهمن مرادنیا ۱۵ مهر ماه را پایان عملیات ریل گذاری این پروژه اعلام می کند که در ادامه ۴۵ روز دیگر را نیز برای تکمیل آن اضافه می کند یعنی عملا زمان افتتاح و بهره برداری از پروژه راه آهن همدان – سنندج به آذرماه موکول شده است.

داستان دادن وعده های بی سرانجام از سوی مدیران دولت روحانی در کردستان تمامی ندارد و متاسفانه طی هشت سال اخیر هیچکدام از وعده های داده شده در زمان اعلام شده رنگ واقعیت به خود نگرفته و به همین دلیل مردم نیز با تردد وعده های جدید را دنبال می کنند.

در حال حاضر استان کردستان جزء محدود استانهای کشور است که به خط ریلی متصل نشده و در حالی که پروژه راه آهن تهران – همدان – سنندج با هم آغاز شد و قرار بود با هم به بهره برداری برسد که متاسفانه این چنین نشد و همدانی ها چهار سال قبل از راه آهن بهره مند شده ولی مردم کردستان باید همچنان در انتظار وعده های محقق شده مسئولان و مدیران استانی و کشوری باشند.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha