۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
تسریع و تسهیل شرایط تولید با توسعه دولت الکترونیک
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد:

تسریع و تسهیل شرایط تولید با توسعه دولت الکترونیک

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس توسعه دولت الکترونیک را راهکار مناسبی برای بهبود شرایط تولید دانست و گفت: با اجرای کامل دولت الکترونیم فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری و موافقتنامه‌ها تسریع و موجب تسهیل جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، داود محمدی با یادآوری نامگذاری سال ۱۳۹۹ به جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: کار فوق العاده و جهادگونه باید انجام گیرد تا جهشی در تولید را شاهد باشیم زیرا رشد متعارف در تولید منظور نظر نیست. سال جدید به نام جهش تولید نامگذاری شد تا ضمن جهش در عرصه تولید، مشکلات اقتصادی و اشتغال زایی مرتفع شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین قدم برای نیل به هدف همراهی قوای سه گانه است. قوای سه گانه با همدلی و انسجام باید به سمت اهداف مورد نظر حرکت کنند. از سوی دیگر پنجره واحد اقتصادی برای تسریع در روند اداری، صدور موافقت نامه‌ها، مجوزهایی مورد نیاز، تسهیل جذب سرمایه‌گذاری، تسهیل اعطای وام های بانکی و از این قبیل امور اداری که تولید کننده را در بین دستگاه های مختلف سردرگردان می‌کند، باید ایجاد شود.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در جلسه هیات دولت مبنی بر اینکه هفت خوان بر سر راه تولیدکنندگان به هفتاد خوان تبدیل شده است، افزود: این موارد باید مرتفع شود تا تولید کنند جز تولید دغدغه دیگری نداشته باشد. متاسفانه تولید کنندگان در شرایط کنونی ناچارند از مانع زیادی عبور کنند.

محمدی اجرای کامل دولت الکترونیک به عنوان تسریع کننده و تسهیل کننده شرایط تولید را ضروری دانست و عنوان کرد: تحقق کامل دولت الکترونیک به لحاظ شفافیت و از بین بردن رانت خواری گام موثری تلقی خواهد شد. همچنین از لحاظ عدم مراجعه مستقیم ارباب رجوع به کارگذاران موجب تسریع در انجام امور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر خلاء قانونی  برای اجرای کامل دولت الکترونیک نداریم، گفت: دولت باید سریعتر شرایط را ایجاد کند البته قدم هایی برداشته شده اما شبکه به شکل کامل به هم متصل نیست که بتوان بهره برداری کامل از آن کرد. درصورتی که دولت با خلاء مواجه شود، مجلس آماده رفع خلاءهای قانونی است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس دهم یادآور ش: با توجه به شرایط باید مجموعه اقدامات را در نظر گرفت و تسریع کرد. در یک دهه اخیر دشمنان و معاندین نظام بر روی مباحث مرتبط با اشتغال و اقتصاد تمرکز کردند بنابراین ما باید خود را مجهز کنیم و حالت انفعالی نداشته باشیم تا بتوان اقتصاد پویا و فعالی داشته باشیم و تحت تاثیر تکانه های بیرونی قرار نگریم.

کد خبر: ۱۰٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha