۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
تلاش مجلس برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد

تلاش مجلس برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان مربوطه مقرر شد بودجه لازم برای اجرای قانون تعرفه گذاری قانون پرستاری در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن فتحی با بیان اینکه در شان کادر درمان نیست که ۱۸ تا ۱۹ ماه درگیر بحث بیمار کرونا باشند و به صورت شرکتی و طرحی کار کنند، گفت: نیروهای شرکتی در ابتدا شامل نیروهای خدماتی می‌شد اما به تدریج به کادر درمان تسری پیدا کرد و متاسفانه پرستاران طرحی به صورت ۸۰ یا ۹۰ روزه بکارگیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و طرحی تاکید شد، افزود: بحث پرداخت فوق‌العاده ویژه به گروه پرستاری هم مورد تاکید کمیسیون قرار گرفت و قرار شد کارگروهی تشکیل و مطالبات و مشکلات پرستاران را پیگیری کند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۴ نماینده یعنی اینجانب، میرمحمدی، پاک‌مهر و پزشکیان عضو این کارگروه هستند که باید طی یک ماه تا ۴۵ روز موضوع را جمع‌بندی و در قالب مصوبه‌ای از طرف مجلس به دولت ابلاغ کنیم تا ببینیم در بحث عدالت پرداخت در رابطه با کادر درمان چه تدابیری اتخاذ می‌کنند.

فتحی یادآور شد: همچنین اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مورد تاکید قرار گرفت و از ۱۱ هزار تا ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون بودجه لازم است و مقرر شد بودجه لازم در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شود و همچنین در مورد استخدام ها و تبدیل وضعیت‌ها به راهکارهای عملی برسیم.

کد خبر: ۱۰۸٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha