۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
شناورهای صید ترال به نفع سازمان کاشف ضبط می‌شود
رئیس کل دادگستری هرمزگان:

شناورهای صید ترال به نفع سازمان کاشف ضبط می‌شود

بندرعباس- رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: شناورهایی که هنگام صید ترال کشف می‌شود باید به نفع دولت و به نفع سازمان کاشف ضبط شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، علی صالحی گفت: صید ترال باعث تخریب محیط زیست دریا می‌شود که باید با آن به شدت برخورد کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های قاچاق ادامه داد: قاچاق دام مولد در قشم یک خسارت جبران ناپذیر است که جلوگیری از آن به همکاری همدلانه تمام مسئولان نیاز دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: برخورد با قاچاق سازمان یافته باید در اولویت قرار گیرد و سرشاخه‌های این امر شناسایی شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه قاچاق با انگیزه مالی انجام می‌شود باید به قاچاقچیان ضربه مالی وارد شود تا انگیزه‌ها از بین برود.

صالحی با اشاره به ظرفیت محدود زمین و ساحل در جزیره قشم ادامه داد: باید در واگذاری‌ ساحل و زمین به سرمایه‌گذار بیشترین دقت صورت گیرد.

وی اظهار کرد: پس از واگذاری نیز باید نظارت کرد تا طرح‌ها اجرا شود و در غیر این صورت، زمین باز پس گرفته شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: گردشگری قشم با وجود ظرفیت‌ها و اقدامات مناسبی که انجام شده، هنوز با آنچه باید تحقق یابد، فاصله دارد.

وی ادامه داد: امنیت گردشگر مقوله‌ای است که باید مورد توجه دستگاه قضایی شهرستان قرار بگیرد تا مردم با آسودگی به این جزیره مسافرت کنند.

صالحی گفت: مبارزه با فساد و فاسد جزو محورهای اصلی دستگاه قضاست و به ویژه از مسئولان این مساله به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی افزود: مدیران باید بر عملکرد زیر دستان نظارت مستمر داشته باشند و سلامت جامعه را از طریق ابزارهای نظارتی و صیانتی تضمین کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: حفظ ارتباط با مردم، رعایت اخلاق و ارتقاء رضایتمندی جامعه از دستگاه قضا از دیگر محورهای مهم این نهاد است.

کد خبر: ۱۰۸٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha