۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
سهمیه مورد نیاز آبیاری باغ‌های همدان از ابتدای مهرماه قطع می شود
معاون استاندار همدان:

سهمیه مورد نیاز آبیاری باغ‌های همدان از ابتدای مهرماه قطع می شود

همدان - معاون استاندار همدان با بیان اینکه سهمیه مورد نیاز آبیاری باغ‌ها از ابتدای مهر ماه قطع می شود، گفت: باید از سهمیه آب مورد نیاز آبیاری باغ ها برای مصرف آب آشامیدنی استفاده شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، فرزانه معاون درجلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان همدان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی اصولی برای حل مشکل کمبود آب استان همدان افزود: در حالی که چند روزی به پایان سال آبی جاری باقی نمانده آمار نشان می دهد استان همدان بیش از ۵۰ درصد کاهش بارندگی در یک سال گذشته داشته است.

وی اظهار داشت: این میزان کاهش بارندگی در چند سال گذشته کم سابقه و موجب ایجاد مشکلاتی در حوزه کشاورزی، صنعت و حتی تامین آب آشامیدنی این استان شده است.

فرزانه عنوان کرد: با وجود کاهش بارندگی و ایجاد بحران کم آبی، باید با برنامه ریزی دقیق از این بحران سخت عبور کنیم و حل این مشکل را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تا یکی دو ماه آینده از بارش های پاییزی خبری نیست، عنوان کرد: منابع آبی استان همدان محدود است و باید با مدیریت دقیق این میزان آب ذخیره شده در پشت سدها را تا زمان بارش نزولات آسمانی مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان عنوان کرد: مدیریت مصرف باید به صورت دقیق برنامه ریزی و اجرا شود و همه راه‌های صرفه جویی را انجام دهیم.

فرزانه تاکید کرد: با توجه به بحران کم آبی و به منظور اولویت بندی مصارف آب، سهمیه مورد نیاز آبیاری باغ‌ها از ابتدای مهر ماه قطع می شود.

وی با اشاره به اینکه باید از سهمیه آب مورد نیاز آبیاری باغ ها برای مصرف آب آشامیدنی استفاده شود، اظهار داشت: نحوه سهمیه بندی و ساعت های سهمیه بندی آب آشامیدنی هر شهر نیز باید با نظر فرمانداری و شورای تامین تعیین شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha