۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کاهش ۷ درصدی صادرات تیرآهن و ۸۱ درصدی ورق سرد| واردات میلگرد ۸ درصد افزایش یافت
در پنج ماهه محقق شد

کاهش ۷ درصدی صادرات تیرآهن و ۸۱ درصدی ورق سرد| واردات میلگرد ۸ درصد افزایش یافت

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گزارشی اعلام کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری صادرات برخی از محصولات فولادی افزایش و واردات برخی از محصولات یاد شده کاهش یافته است.

بازار، گروه صنعت: در پنج ماه ابتدای سال ۳ هزار تن صادرات، میزان صادرات ورق سرد فولادی بیش از ۸۱ درصد کاهش یافت، اما صادرات آهن اسفنجی با ۴۹۰ هزار تن ۱۹۰ درصد افزایش نشان می دهد.

در پنج ماهه نخست سال گذشته میزان صادرات ورق سرد به بیش از ۱۶ هزار تن رسید و صادرات آهن اسفنجی نیز در این مدت ۱۶۹ هزار تن بوده است.

صادرات تیرآهن با ۵۲ هزار تن در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد کاهش یافت
در مدت یاد شده صادرات تیرآهن با ۵۲ هزار تن در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد کاهش نشان می دهد؛ سال گذشته در ۵ ماه نخست سال در مجموع بیش از ۵۶ هزار تن تیرآهن به بازارهای هدف صادر شده بود.

در پنج ماه نخست امسال در مجموع ۱۰۱۰ هزار تن میلگرد صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که ۵۰۷ هزار تن بود ۹۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین صادرات نبشی ناودانی و سایر مقاطع فولادی در این مدت به ۷۲ هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۹۹ بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است.

در پنج ماهه نخست امسال صادرات کل مقاطع طویل فولادی به ۱۱۳۴ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که ۶۲۰ هزار تن بود، رشد ۸۳ درصدی داشت

بر اساس این گزارش در پنج ماهه نخست امسال صادرات کل مقاطع طویل فولادی به ۱۱۳۴ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که ۶۲۰ هزار تن بود، رشد ۸۳ درصدی داشت.

صادرات ورق گرم ۱۶۲ درصد افزایش یافت
در این مدت رشد صادرات ورق گرم به ۲۱۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۴ هزار تن بود، ۱۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در مدت مذکور صادرات ورق پوششدار فولادی کشور به ۲۶۵ هزار تن رسید که نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین در این مدت صادرات کل مقاطع تخت فولادی به ۲۶۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۲۴ هزار تن بود بیش از ۱۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

در پنج ماه نخست امسال صادرات کل محصولات فولادی کشور به ۱۱۳۹ هزار تن رسید که در مقایسه با ۵ ماهه سال ۹۹ که ۷۴۴ هزار تن بوده است افزایش ۸۸ درصدی دارد.

افزایش ۱۶ درصدی صادرات بلیت و بلوم
در مدت یاد شده در مجموع صادرات بلیت و بلوم به ۱۳۹۹ هزار تن رسید که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت در مجموع صادرات اسلب به ۱۰۲۹ هزار تن رسید که در مقایسه با پنج ماهه نخست سال گذشته که ۴۵۲ هزار تن صادر شده بود بیش از ۱۲۸ درصد افزایش یافت.

در پنج ماهه نخست امسال در مجموع صادرات فولاد میانی به ۳۰۷۹ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۲۱۳ بیش از ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

واردات محصولات فولادی در ۵ ماهه نخست سال جاری
بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در مدت یادشده در مجموع واردات تیرآهن ۴۰ درصد و واردات میلگرد نیز ۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین در این مدت واردات نبشی و ناودانی با ۳۵ هزار تن بیش از ۹ درصد و واردات ورق سرد شدن ۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ۵ ماه نخست امسال واردات ورق پوششدار نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و واردات کل محصولات فولادی نیز که ۳۳۸ هزار تن است در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۳۶ هزار تن بود یک درصد رشد داشته است

در ۵ ماه نخست امسال واردات ورق پوششدار نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و واردات کل محصولات فولادی نیز که ۳۳۸ هزار تن بود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۳۶ هزار تن بود یک درصد رشد داشته است.

در این مدت واردات بلیت و بلوم به کشور ۵۰ درصد و واردات فولاد میانی نیز۳۳ درصد کاهش یافته اما در پنج ماهه نخست سال گذشته در مجموع واردات بلیت و بلوم به ۲ هزار تن و فولاد میانی ۳ هزار تن بود اما امسال به ترتیب به یک هزار و دو هزار تن کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha