۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
اتاق بازرگانی همدان بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشور غنا تشویق کند
سفیر غنا:

اتاق بازرگانی همدان بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشور غنا تشویق کند

همدان - سفیر غنا گفت: اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشور غنا و شناسایی ظرفیت های همکاری مشترک تشویق و ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ راهکارهای تقویت ظرفیت های مشترک همکاری با غنا پیش از ظهر یکشنبه در نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان با اریک اسوبواتنگ سفیر جمهوری غنا در تهران مطرح شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان در ابتدای این نشست ضمن معرفی پتانسیل های اقتصادی و تجاری استان همدان با توجه به انتخاب اتاق همدان به عنوان اتاق معین غنا پیشینه ای از روابط استان همدان با کشور غنا ارائه و گزارشی از هیئت های اعزامی در حوزه های مختلف فنی مهندسی، کشاورزی، معادن به کشور غنا و حضور مهمانان دولتی و تجار غنایی در استان همدان عنوان کرد.

علی اصغر زبردست با اشاره به تفاهم نامه های قبلی به بیان ظرفیت های عظیم استان همدان در حوزه های گردشگری سلامت و توریسم درمانی و آموزش های فنی وحرفه ای و همچنین آموزشهای پزشکی و توانمندی های استان در حوزه کشت فراسرزمینی و صادرات محصولات کشاورزی و صدور خدمات فنی و مهندسی مطالبی عنوان کرد و مشکلات مربوط به حمل و نقل دریایی به غنا و نبود پرواز مستقیم به غنا و صادرات نفت و گاز را مطرح مورد اشاره قرارداد.

لزوم تقویت همکاری در حوزه تجارت و بازرگانی به ویژه در بخش کشاورزی، صادرات سیمان و بهره گیری از ظرفیت کشور غنا برای واردات چوب، کاکائو و محصولات و میوه های گرمسیری

روی در این نشست با توجه به روابط حسنه  ایران و غنا از لحاظ سیاسی و امنیت حاکم در کشور غنا پیشنهاد تقویت همکاری در حوزه تجارت و بازرگانی به ویژه در بخش کشاورزی، صادرات سیمان و بهره گیری از ظرفیت کشور غنا برای واردات  چوب، کاکائو و محصولات و میوه های گرمسیری را مطرح کرد.

زبردست ضمن معرفی توانمندی های پزشکی استان همدان در دو شاخه آموزش پزشکی در قالب فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی استان و شاخه های تخصصی جراحی و دارویی اعلام آمادگی کرد و در خصوص فرصت های موجود در حوزه گردشگری سلامت و ارائه خدمات درمانی در کشور غنا نیز مطالبی ذکر شد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان نیز در دیدار با سفیر غنا ضمن طرح مشکلات در خصوص بالا بودن تعرفه های واردات و درخواست رفع موانع، آمادگی توسعه صادرات در حوزه کشاورزی  و همچنین  صادرات صنعت اکتشاف در حوزه معادن را مطرح مطرح کرد.

لزوم کاهش تعرفه های واردات برای سرمایه گذرای و تجارت
خسرو طالبی رحیق بر لزوم کاهش تعرفه های واردات برای سرمایه گذرای و تجارت تاکید کرد.

دبیر کل اتاق همدان نیز در ادامه نشست با سفیر جمهوری غنا با اشاره به استانداردهای مهندسی ایران توسعه  فعالیت های عمرانی توسط فعالان بخش فنی مهندسی ایران را پیشنهاد داد.

اتاق بازرگانی همدان بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشور غنا تشویق کند

طاهره ایزدی افزود: غیر استاندارد بودن ساخت و سازهای صورت گرفته در کشور غنا توسط مهندسان سایر کشورها، نبود شبکه های توزیع در سطح کشور غنا و به ویژه شبکه های توزیع دیجیتال از عمده مواردی است که در آن زمینه های همکاری مشترک وجود خواهد داشت.

آمادگی لازم برای انتقال تکنولوژی در حوزه فنی ومهندسی از استان همدان به غنا به ویژه آموزش تکنسین های تخصصی مهیا است

وی افزود: آمادگی لازم برای انتقال تکنولوژی در حوزه فنی ومهندسی از استان همدان به ویژه آموزش تکنسین های تخصصی مهیا است ضمن اینکه آمادگی همکاری در حوزه شرکتهای داروسازی در استان همدان نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان نیز به معرفی چهار قطب اصلی محصولات استان همدان شامل سیر، سیب زمینی، کشمش و گردو پرداخت.

علی محمودی با اشاره به جایگاه برتر استان همدان در کشور برای صادرات در حوزه محصولات کشاورزی و همچنین واردات دانه های روغنی گفت: با توجه به نیاز مبرم شرکت های تولید کننده شکلات به محصول کاکائو و انتقال صنعت مرغداری و کشتکارگاه اعلام آمادگی می کنیم.

اریک اسوبواتنگ سفیر غنا در تهران نیز ضمن اشاره به اهمیت روابط اقتصادی بین دو کشور از در ا ختیار قراردادن اطلاعات دقیق و سوابق روابط استان همدان با کشور غنا تقدیر کرد و با توجه به توضیحات ارائه شده پیشنهاداتی را در هر بخش ارائه کرد.

مشتاقیم در هر بخش یک کارخانه مجزا تاسیس شود تا فرآوری محصولات انجام گیرد چراکه بی تردید انتقال تکنولوژی در بخش کشاورزی از ایران برای کشور غنا کم هزینه تر خواهد بود و مزیت رقابتی بیشتری دارد

سفیر غنا در رابطه با مسائل حوزه کشاورزی اظهار داشت: بسیار مشتاقیم در هر بخش یک کارخانه مجزا تاسیس شود تا فرآوری محصولات انجام گیرد چراکه بی تردید انتقال تکنولوژی در بخش کشاورزی از ایران برای کشور غنا کم هزینه تر خواهد بود و مزیت رقابتی بیشتری دارد.

سفیر غنا در تهران تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بالای کشور غنا برای کشت محصولات کشاورزی براساس توافقات انجام شده با وزارت کشاورزی زمین هایی در اختیار ایرانیان برای کشاورزی در غنا قرارداده شده است.

وی گفت: در حال حاضر فعالیت هایی از سوی بخش خصوصی صورت گرفته که ناچیز است و باید بر وسعت اقدامات انجام شده افزوده شود.

ظرفیت های مناسب در حوزه های فنی مهندسی و راه سازی در غنا موجود است و  قوانین کشور غنا بخش خصوصی را به فعالیت ترغیب می کند

سفیر غنا افزود: ظرفیت های مناسب در حوزه های فنی مهندسی و راه سازی در غنا موجود است و  قوانین کشور غنا بخش خصوصی را به فعالیت ترغیب می کند.

اریک اسوبواتنگ تاکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان همدان بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشور غنا و شناسایی ظرفیت های همکاری مشترک ترغیب کند.

در پایان پیشنهاداتی برای برگزاری جلسات مجازی و نشست های مجازی B۲B بین فعالان اقتصادی استان همدان و تجار کشور غنا به منظور معرفی فرصتهای سرمایه گذرای و صادرات و واردات و همچنین برگزاری نمایشگاه مجازی از سوی دو طرف مطرح شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha