۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
رشد ۲۰ درصدی تولید نارنگی در مازندران | میوه‌های نارس برداشت نشود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رشد ۲۰ درصدی تولید نارنگی در مازندران | میوه‌های نارس برداشت نشود

ساری- ایزدی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه امسال سال خوبی از نظر تولید مرکبات پیش‌بینی می‌شود، گفت: تولید نارنگی رشد ۲۰ درصدی دارد.

 هادی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه جمعیت مگس مدیترانه ای در سال جاری پایین است، اظهار داشت: باغداران نیز شیوه های کنترل و مهار این آفت را فراگرفته اند و نگرانی در زمینه خسارت های آفت وجود ندارد.

وی با عنوان اینکه میزان تولید نارنگی در سال جاری حدود ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، گفت: باید عرضه را به اواخر پاییز موکول کنیم تا جایگزین کمبود پرتقال در این زمان شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه برخورد با متخلفان و برداشت کنندگان زودهنگام مرکبات باید چندجانبه باشد، از این رو در مصوبه کارگروه صادرات، زمان برداشت و صادرات مرکبات تعیین و ابلاغ شده است.

ایزدی یادآور شد: اکیپ استانی نیز در راستای برخورد با متخلفان گشت های نظارتی را برای جلوگیری از برداشت زودهنگام راه اندازی شده است و در شهرستان جویبار با یکی از سورتینگ های بزرگ برخورد شده است.

وی با اظهار اینکه ارسال میوه به سایر استان ها و صادرات تا قبل از اول مهرماه ممنوع است، گفت: فصل برداشت مرکبات شش ماه ادامه دارد و ممنوعیت ارسال میوه های نارس همچنان ادامه خواهد یافت.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کارهای نظارتی روی واحدهای سورتینگ باید از سوی صمت صورت گیرد، افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف شاهد جلوگیری از عرضه میوه های نارس در بازار باشیم.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha