۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
۵۰ درصد تالارهای پذیرایی در تهران تعطیل هستند| تغییر فرهنگ مردم در برگزاری مراسم
نایب رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با «بازار»:

۵۰ درصد تالارهای پذیرایی در تهران تعطیل هستند| تغییر فرهنگ مردم در برگزاری مراسم

ابراهیمی نیا، نایب رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد تالارهای پذیرایی در تهران به طور کلی کار خود را تعطیل کردند و عملا هیچگونه فعالیت صنفی ندارند.

 بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «خسرو ابراهیمی نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در خصوص نحوه استفاده از تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا از ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی، افزود: انتظار داریم همکاران ما در سطح کشور و تهران از این تسهیلات بتوانند، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نظر همکاران ما در این شرایط کرونایی و تعطیلی تالارهای پذیرایی برای استفاده از این وام مثبت است، اظهارداشت: هم اکنون مسئولان اتحادیه تالارهای پذیرایی در تهران در حال بررسی هستند که چه تعداد از همکاران ما برای دریافت این وام در سایت مربوطه ثبت نام کرده اند.

بیش از ۲۰ ماه است که تالارهای پذیرایی عملا فعالیت ندارند و حتی صدور مجوز برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی با یک چهارم ظرفیت، حتی تعداد اندکی از تالارها را هم فعال نکرد، زیرا فرهنگ برگزاری مراسم مردم عوض شده است

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران یادآورشد: بیش از ۲۰ ماه است که تالارهای پذیرایی عملا فعالیت ندارند و حتی صدور مجوز برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی با یک چهارم ظرفیت، حتی تعداد اندکی از تالارها را هم فعال نکرد، زیرا فرهنگ برگزاری مراسم مردم عوض شده است.

۸۰ درصد تالارهای پذیرایی اجاره ای هستند
ابراهیمی نیا اظهار داشت: ۸۰ درصد تالارهای پذیرایی اجاره ای هستند و کرونا باعث شد مشکلات و اختلافات زیادی بین مالک و مستاجر تالارهای پذیرایی به وجود آید زیرا مستاجران هزینه های زیادی برای تالارها کرده بودند که هیچ درآمدی نداشت و توان پرداخت اجاره بهاء را نیز نداشتند و حتی برای نگهداری تالارها ماهانه میلیون ها تومان هزینه کردند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: هرچند که دستورالعمل پرداخت وام به تالارداران اقدامی مهم و مثبت است ولی پرداخت آن مشکلاتی دارد زیرا قبلا اگر تالارداری از وام ۱۲ و یا۳۰ میلیون تومانی استفاده کرده نمی تواند از این وام استفاده کند.

پرداخت وام نشان می دهد که اراده دولت کاهش مشکلات واحدهای صنفی و تالارداران است، لذا پیشنهاد ما این است که همه صاحبان تالارها با توجه به میزان مساحت تالارهای خود، بتوانند از این وام ۱۵۰، ۳۰۰ و ۴۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که این افراد بتوانند مابه التفاوت سقف وام تعیین شده را استفاده کنند، افزود: پرداخت این وام نشان می دهد که اراده دولت کاهش مشکلات واحدهای صنفی و تالارداران است، لذا پیشنهاد ما این است که همه صاحبان تالارها با توجه به میزان مساحت تالارهای خود، بتوانند از این وام ۱۵۰، ۳۰۰ و ۴۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

ابراهیمی نیا تاکید کرد: در این شرایط که همه اصناف از بیماری کرونا متضرر شده اند باید هرگونه صدور دستورالعمل های اجرایی در این زمینه کارشناسی شوند تا الگوی بهتری به مورد اجرا درآید.

امیدواریم با افزایش واکسیناسیون از نیمه دوم مهرماه سال جاری شرایط به وضعیت عادی برگردد
نایب رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران در پایان اظهارداشت: امیدواریم که با افزایش واکسیناسیون و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از نیمه دوم مهرماه سال جاری شرایط به وضعیت عادی برگردد.     

شایان ذکر است که هفته گذشته اتاق اصناف ایران شرایط و وثایق تعیین شده برای تسهیلات ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی تالارداران آسیب دیده از کرونا و نحوه ثبت نام آن را اعلام کرد.

بر اساس هماهنگی به عمل آمده توسط اتاق اصناف ایران، مهلت ارسال فهرست تالارهای متقاضی دریافت تسهیلات از سوی اتاق اصناف شهرستان و ثبت آن در سایت ایرانیان اصناف تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شد، که با توجه به مساحت تالار گروه یک: سقف مبلغ تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومان، گروه دو سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و گروه سه سقف مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان است و در مورد فضای سالن و یا باغ تالار صرفاً یکی از این دو ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha