۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
ارز واردات خودرو از صادرات آن تامین می شود| اطلاعی از اختلاف نظر با دولت در کمیسیون صنایع ندارم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

ارز واردات خودرو از صادرات آن تامین می شود| اطلاعی از اختلاف نظر با دولت در کمیسیون صنایع ندارم

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارز واردات خودرو از محل صادرات خودرو تامین خواهد شد.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به اختلاف دولت و مجلس در زمینه واردات خودرو و تاثیر آن در بازار سرمایه اظهار داشت: به اعتقاد بنده مصوبه مجلس واردات را به صادرات خودرو گره زده است .

وی تاکید کرد: و این مسئله بدین منظور است تنها از طریق ارز حاصله از صادرات خودرو و صادرات قطعات خودرو و نیروی محرکه ، امکان واردات خودرو وجود دارد، بنابراین اینطور نیست که جای نگرانی در این بخش وجود داشته باشد.

 عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین بنده معتقدم این طور نیست که از محل دیگری ارز تامین و امکان واردات خودرو فراهم شود.

 این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس در این زمینه با دولت اختلاف نظری دارد، گفت: این مسئله در حال حاضر نامشخص است اما آنچه که وجود داشته اصلاحیه و رفع ایرادات شورای نگهبان بوده که در کمیسیون صنایع مجلس مصوب شده و به صحن علنی آمده است حال آنکه در کمیسیون مربوطه چه گذشته و آیا نمایندگان دولت چه گفتند و نظر نمایندگان دولت چه بوده اطلاعی در دست نیست.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، در همین زمینه به خبرنگار پارلمانی بازار گفت: در قالب مصوبه مجلس تلاش می شود تا خودروسازان درازای صادرات خودرو، خودرو به کشور وارد کنند و این مسئله هیچ گونه منافاتی با هم ندارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت : در حال حاضر عرضه و تقاضای خودرو در بازار با هم برابر نیست و ما به میزان کافی خودرو تولید نمی‌کنیم این در حالی است که فروش خودرو زیاد است و بعد از آن می بینیم که دلالان و مافیا و این افراد درون بازار خودرو هستند آن هم به دلیل اینکه عرضه و تقاضای خودرو با هم برابر نیست.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha