۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
 مجلس نسبت به مشکلات پروتئین تذکر داده بود
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مجلس نسبت به مشکلات پروتئین تذکر داده بود

عسکری، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، از تذکرات مجلس در زمینه فساد و رانت در حوزه نهاده و مشکلاتِ حوزه پروتئین سفید و قرمز سخن گفت.

به گزارش بازار، محمدجواد عسگری در رابطه با گرانی تخم مرغ با بیان اینکه در حوزه تولید پروتئین با سوء مدیریت در حوزه نهاده ها رو به رو بودیم، گفت: نهاده های دامی مثل ذرت و سویا و جو بسیار اندک بود.

وی افزود: در حوزه مرغ ذرت و سویا باید مدیریت می شد ولی متاسفانه این کار صورت نگرفت.

به گفته عسگری کمیسیون کشاورزی تذکرات و راهکارهای لازم را اعلام کرد ولی دولت گذشته هیچ دقتی صورت نداد.

وی با بیان اینکه مجلس ۹ و ۲دهم میلیون تن ذرت را پیش بینی کرده بود، افزود: ما اعلام کردیم وضعیت تولید مرغ و تخم مرغ باید از سوی وزارت جهاد بررسی شود تا مشخص گردد چه تدابیری باید در کشور اندیشیده شود.

عسگری که شخصا از بنادر و گمرکات و دپوها بازدید کرده بود، خاطرنشان کرد: میزان ذرت مورد نیاز به دولت اعلام شده بود و این رقم در اختیار بانک مرکزی هم قرار گرفت ولی مشکل عمده در این بین، اینست که فساد و رانت در حوزه واردات نهاده ایجاد شده است.

این نماینده مجلس گفت: تمامی مبادی ورودی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و شخصا از بنادر بازدید کردم و مشکلات را دریافتم.

آماده ذخیره تخم مرغ بودیم
همچنین ناصر نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه نهاده های دامی لاکچری و آزاد شده است و لذا تخم مرغ هم رو به گرانی گذاشته است، افزود: ذرت چند وقتی است که کیمیا شده است و باقی نهاده ها نیز که با ۱۸ تا باشد، در جیره های غذایی فقط تا دو محصول استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته برنامه های غلطی صورت گرفت و جوجه ریزی کاهش یافت، گفت: در سال گذشته قیمت گذاری دستوری شد و دولت فشار آورد ولی در ادامه دیگر آقایان از ما خرید نکردند.

نبی پور ادامه داد: وقتی دیدیم که در حال ضرر هستیم، به اجبار تعداد زیادی مرغ به کشتارگاه رفت و از دیگر سو قیمت به قدری بالا رفت که مرغ دار نقدینگی برای جوجه ریزی در اختیار نداشت.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: بنده در یک جلسه خصوصی با وزیر اعلام کردم که وضع مرغداران بسیار بد است و دولت باید کمک کند و اجازه ذخیره سازی به ما بدهد ولی هیچ توجهی به ما نشد.

نبی پور همچنین اجازه واردات تخم مرغ را در دولت فعلی متذکر شد و تاکید کرد تخم مرغ سوبسیدی به مرغداران اختصاص خواهد یافت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در عین حال به صادرات ۶۰ هزار تنی تخم مرغ در سه ماهه اول سال اشاره کرد و افزود: این تخم مرغ را می توانستیم ذخیره کنیم و اعلام کردیم که آمادگی این کار را داریم.

نبی پور ادامه داد: ما حتی پول هم از دولت نخواستیم و فقط درخواست کردیم که تخم مرغ نو و کهنه را در انبار جا به جا کنیم.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha