۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
تمدید برنامه ششم توسعه با درخواست دولت از مجلس
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد

تمدید برنامه ششم توسعه با درخواست دولت از مجلس

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید درخواست تمدید برنامه ششم را به مجلس ارائه کند، چون مجلس و دولت فرصت لازم را برای تصویب برنامه هفتم با توجه به بودجه ۱۴۰۱ ندارند.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه اختلاف شدیدی که بین منابع و هزینه‌ها و مخارج در بودجه وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس گزارش در پنج ماهه اول نشان می‌دهد به یک طرح نوین و جدیدی برای بودجه نیازمندیم، اینکه چگونه باید این حرکت را انجام دهیم، پیشنهاد ما در واقع متمم بودجه است که بتواند هم برخی از ابهامات و اصلاحات در قانون بودجه را درست و منابع جدیدی را تعریف و هم بتواند یک عدالت در این بخش‌ها داشته باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس با انتقاد از اینکه امروز حقوق‌ها به دلیل اعمال متناقص در زمینه‌های گوناگون هر روز به بی عدالتی نزدیک‌تر می‌شود افزود: باید دولت یک لایحه جدیدی برای آن طی کند که بر اساس آن ساماندهی حقوق در کشور بر اساس عدالت صورت بگیرد، یعنی عدالت هر کسی بر اساس هرچه حقش است حقوق دریافت کند تا این ایرادات و ابهامات رفع شود. نظام حقوق به بازنگری بر اساس عدالت نیاز دارد.

حاجی بابایی ادامه داد: البته دولت باید به شکل دیگری هم فکر کند و برخی از آن‌ها اعلام کردند اگر موضوع انقباضی در بودجه باشد جواب می‌دهد، این مسئله خوب است، اما معتقدم که جوابگو نخواهد بود و ما نیاز به اصلاح داریم.

وی اضافه کرد: با اصلاحات می‌توان سقف بودجه را تغییر داد و در غیر این صورت هر روز باید بودجه را وصله پینه کنیم و در این صورت مجلس جایگاه خود را از دست می‌دهد و به بودجه آسیب وارد می‌شود و به عبارتی تمام مرزهای آن به هم می‌ریزد و نیاز دارد ما یک بازنگری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: مجلس تا پایان اسفند ماه تمام برنامه‌هایش به سمت بودجه ۱۴۰۰ است و احیانا متممی که به آن افزوده شود، اما به دلیل اینکه در پایان امسال برنامه ششم به پایان می‌رسد، کمیسیون برنامه و بودجه کارگروه مشخصی را تعیین کرد که برنامه ششم را رصد کنیم و سازمان دیوان محاسبات و برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها را مکلف کرده ایم که گزارش‌های نهایی خود را در خصوص عملکرد و میزان موفقیت برنامه ششم در بخش‌های مختلف با عدد و اعلام شود تا بر اساس آن پایه و اساسی برای برنامه هفتم توسعه باشد.

حاجی بابایی افزود: دولت باید درخواست تمدید برنامه ششم را به مجلس ارائه کند، چون مجلس و دولت فرصت لازم را برای تصویب برنامه هفتم توسعه با توجه به بودجه ۱۴۰۱ ندارد.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha