۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
عضویت دائم ایران در شانگهای راهی برای خنثی کردن تحریم ها است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

عضویت دائم ایران در شانگهای راهی برای خنثی کردن تحریم ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پیمان شانگهای به عنوان یک جزء از پازل استراتژی کلان جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی اقتصادی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهره الهیان، با اشاره به اهمیت عضویت دائم ایران در سازمان همکاری های شانگهای، گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های شانگهای خبر بسیار مهم و مسرت بخشی است که حاکی از این است که یکی از اولویت های اصلی دولت رئیسی اقتصاد و دیپلماسی اقتصادی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: عضویت ایران در این پیمان کمک خواهد کرد که جمهوری اسلامی با کشورهای آسیایی و همسایه در قالب تعاملات اقتصادی و تبادلات تجاری بسیار موفق تر عمل کند و قاعدتا این پیمان راهی برای دور زدن وخنثی کردن تحریم های آمریکا است.

وی ادامه داد: از آنجایی که آمریکا در قالب طرح کلان استراتژیک تلاش می کند جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ اقتصادی منزوی کند و به نوعی در قالب تحریم ها حصر اقتصادی برای ما ایجاد کند قاعدتا ورود ایران به این پیمان و عضویت دائم در سازمان همکاری های شانگهای می تواند حصر اقتصادی را بشکند، روابط چندجانبه و تعاملات اقتصادی با کشورهای مهمی مثل چین، روسیه، قزاقستان و سایر کشورهای عضو این پیمان را قراهم کند که می تواند کمک بزرگی  به رشد اقتصاد و برون رفتن از فضای تحریمی و  خنثی سازی تحریم باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور بر لزوم ارائه طرح کلان از سوی وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی اقتصادی تاکید شد، این موضوع را با وزیر مطرح کردیم که در قبال طرح کلان استراتژیک آمریکا برای تحریم ایران و حصر اقتصادی جمهوری اسلامی، ایران نیز باید طرح کلان استراتژیکی برای مقابله با آمریکا داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: از آنجایی که اولویت  وزارت امور خارجه در دولت رئیسی دیپلماسی اقتصادی باید باشد و این موضوع اهمیت جدی تری پیدا می کند، قاعدتا پیمان شانگهای به عنوان یک جز از پازل کلان استراتژی جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی اقتصادی خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha