۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
درآمد ۳۲۵ میلیارد دلاری و فقر و محرومیت جنوب استان بوشهر
نماینده شهرستان‌های جنوب استان بوشهر مطرح کرد

درآمد ۳۲۵ میلیارد دلاری و فقر و محرومیت جنوب استان بوشهر

بوشهر- احمدی نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس گفت: با وجود درآمد ۳۲۵ میلیارد دلاری جنوب استان بوشهر، جوانان این منطقه با فقر و محرومیت و بیکاری مواجه هستند.

حجت‌الاسلام موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر و بویژه شهرستان‌های جنوبی استان شامل دیر و کنگان و جم و عسلویه دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی هستند و علیرغم خدماتی که به کل کشور ارائه می‌دهند ولی مورد توجه قرار نگرفته و محروم‌تر از قبل شده‌اند.

وی افزود: منطقه ویژه پارس جنوبی که میزبان مگاپروژه‌های صنعت نفت اعم از پالایشگاه و پتروشیمی و ...است در محدوده جنوب استان بوشهر واقع شده و دود و آلایندگی این صنعت، نصیب مردم استان شده و از عواید آن بی‌بهره هستیم.

نماینده شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه اکنون جوانان متخصص و متعهد جنوب استان، بیکار هستند و برای پیدا کردن یک شغل آبرومند باید سال‌ها دوندگی کنند و به جایی هم نمی‌رسند.

احمدی تصریح کرد: جنوب استان بیش از ۳۲۵ میلیارد دلار درآمد برای کشور داشته و روزانه شاهد تولید گاز و سایر محصولات هستیم که درآمد سرشاری نصیب کشور کرده ولی متاسفانه مردم در فقر و گرفتاری هستند و کسی توجهی نمی‌کند.

وی بیان کرد: از رئیس جمهور و دولت جدید انتظار داریم، نگاه ویژه‌ای به جنوب استان بوشهر داشته باشند و دغدغه‌های مهم مردم از جمله اشتغال و رفع مشکلات معیشتی را رفع کنند.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha