۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
ارائه تسهیلات به تالارداران خسارت دیده استان سمنان| مُسکنی موقت و کم کارآمد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ارائه تسهیلات به تالارداران خسارت دیده استان سمنان| مُسکنی موقت و کم کارآمد

سمنان- همتیان، کارشناس اقتصادی با اشاره به ارائه تسهیلات به تالار داران خسارت دیده استان سمنان گفت: این طرح در واقع مُسکنی موقت و کم کارآمد برای تالار دارانی خواهد بود که میلیاردها تومان ضرر کرده‌اند.

حسن همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به ابلاغ ارائه تسهیلات برای تالار داران متضرر شده از کرونا، تاکید کرد: این تسهیلات در واقع بسیار دیر موقع و البته کم اثر هستند چرا که ضررهای هنگفتی به تالار داران رسید که این تسهیلات بخش کوچکی از آن را هم جبران نمی‌کند.

وی با بیان اینکه امروز تالار داران به واکسیناسیون کرونا بیشتر امید دارند تا به کمک‌های دولتی و تسهیلات بانکی، بیان کرد: تسهیلات را باید پس داد و لذا اگر شرایط این چنین باشد که امروز است چطور تالار داران که بعضاً تعطیل شده‌اند یا مشتری ندارند، باید وام‌ها را پس بدهند؟

بخشی از مشکلات کاهش می‌یابد
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در کنار تمام این مشکلات بازهم می‌تواند تسهیلات سبب شود تا به صورت مقطعی بخشی کوچک از مشکلات این قشر کاهش یابد، گفت: اتاق اصناف ایران شرایط و وثایقی تعیین شده برای تسهیلات ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی تالار داران آسیب دیده از کرونا و نحوه ثبت نام آن را اعلام کرده است که باید به اطلاع تالار داران برسد.

همتیان با بیان اینکه بر اساس هماهنگی به عمل آمده توسط اتاق اصناف ایران، مهلت ارسال فهرست تالارهای متقاضی دریافت تسهیلات از سوی اتاق اصناف شهرستان و ثبت آن در سایت ایرانیان اصناف تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شده است، گفت: اتاق اصناف شهرستان‌های استان باید این ابلاغ را به تالار داران داشته باشند تا سریعاً برای دریافت تسهیلات بانکی مراجعه کنند اما طی تماس تلفنی با یکی دو نفر از این افراد، از طرح مذکور بی اطلاع و اگر اطلاعی درباره آن داشتند از رسانه‌ها دریافت کرده بودند نه اتاق اصناف!

وی با بیان اینکه حالا که دربی هر چند اندک به روی گشایش مشکلات تالار داران باز شده اتاق اصناف باید همراهی داشته باشد، تاکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا به پیشنهاد اتاق اصناف ایران و به موجب خسارت سنگین تالار داران طی ۱۹ ماه شیوع کرونا و تعطیلی‌های مکرر این صنف، تسهیلات ویژه‌ای به تالارها و باغ تالارها اختصاص داد که بر اساس متراژ آن‌ها تعیین و تأیید خواهد شد تا بتوانند بخشی هرچند کوچک از ضررهایشان را جبران کنند.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha