۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
شرکتهای بدعهد فرانسوی و کره ای با شرایط سخت تری می توانند برگردند
عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با بازار:

شرکتهای بدعهد فرانسوی و کره ای با شرایط سخت تری می توانند برگردند

یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ما شاهد بدعهدی شرکت های فرانسوی و کره ای بودیم بنابراین ما در را بر روی آنها نمی بندیم اما باید با شرایط سخت تری می توانند برگردند.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به نگرانی تولیدکنندگان لوازم خانگی پیرو بازگشت برخی شرکت های خارجی و از بین رفتن تولید داخل ، گفت: ما نباید برخی موضوعات را فراموش کنیم لذا ما در برجام هم این قبیل موضوعات را پیش رو داشتیم.

وی تاکید کرد: در برجام برخی کشورها و شرکت ها به ایران آمدند اما در مقاطع حساس کشور را رها کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بعد از انعقاد توافق برجام شرکت هایی اعم از پژو، ال جی، سامسونگ ، رنو به کشور آمدند، اظهارداست: این قبیل همکاری ها و توسعه ها، توسعه هایی بود که نشان داد امید بستن به کشورها و شرکتهای خارجی فایده ای ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با افتخار در خدمت سرمایه گذار واقعی هستیم و شرایط را برای آن تسهیل می‌کنیم، اظهار داشت: کشور ما یک کشور ۸۵ میلیونی با یک بازار بسیار جذاب در حوزه های معدنی، انرژی و صنایع کشاورزی و تبدیلی است لذا ما دست سرمایه‌گذار واقعی را می فشاریم و شرایط را برایش تسهیل می‌کنیم اما کشورهایی که آمدند و در چندین مرحله - چه در قبل برجام و چه بعد از برجام-  ما را رها کردند و رفتند و صنعت گر ما روی زمین ماند و خودش بار مردم را در زمینه لوازم خانگی بر دوش کشید، باید متوجه رفتارش بشوند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی در غیاب شرکت‌های خارجی بار مشکلات صنعتی را بر دوش کشیدند، بیان داشت: ما الی ماشالله شاهد بدعهدی شرکت هایی اعم از توتال فرانسوی و برخی شرکت های کره ای بودیم. حتی ما از کره ای ها طلب نزدیک به هفت میلیارد دلاری داریم و آن را پرداخت نمی کنند که نشان از عدم صداقت آنهاست بنابراین ما در را بر روی آنها نمی بندیم اما باید با شرایط سخت تری برگردند و به تولید ما آسیب نزنند و از آن سو باید تکنولوژی را  روز به روز بالا ببریم  تا هزینه محصولات بی‌کیفیت را مردم ما ندهند.

کد خبر: ۱۰۷٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha